کد خبر 9965
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

کوثری:

گروهک‌های ضد انقلاب در شهرهای مرزی ما در حال ایجاد نا امنی و اقدامات تروریستی هستند

گروهک‌های ضد انقلاب در شهرهای مرزی ما در حال ایجاد نا امنی و اقدامات تروریستی هستند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در دهه ۷۰ توافقی با مسئولین اقلیم شمال عراق انجام شد تا گروه های ضد انقلاب مستقر در این منطقه فعالیت مسلحانه نداشته باشند و تداوم این اقدامات خلاف توافقات حال و گذشته با کشورمان است.

به گزارش نمایندگان ما، ‌اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دهه ۷۰ توافقی با مسئولین اقلیم کردستان صورت گرفت تا عناصر ضد انقلاب مستقر در شمال عراق و مناطق کردنشین این کشور فعالیت مسلحانه نداشته باشند و اقدامات آنها منحصر به رویکردهای سیاسی باشد و تداوم مبارزات مسلحانه این عناصر خلاف توافقات انجام شده است.

وی افزود: طرف مقابل متعهد است که مساله معارضان مستقر در اقلیم شمال عراق که ضد جمهوری اسلامی فعالیت می کنند، را حل کند در غیر این صورت این حق کشورمان است که برای حفظ امنیت خود اقدام کند و ما پس از تذکرات فراوان و نقض عهد عراقی ها مجبور به اقدام شده ایم، چرا که گروهک‌های ضد انقلاب در شهرهای مرزی ما در حال ایجاد نا امنی و اقدامات تروریستی هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تصریح کرد: اگر توافق قبلی با طرف عراقی برای خلع سلاح گروهک های مستقر در اقلیم شمال عراق انجام می شد ما مجبور به اقدام نظامی نبودیم و سفیر ما در عراق نیز مجدد این توافق را یادآور شده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا در تجهیز نیروهای ضد ایرانی دست دارند گفت: آمریکا و صهیونیست ها به طور علنی اعلام کردند که از نیروهای ضد ایرانی حمایت می کنند و ما نیز گسترش عناصر ضد انقلاب و ضد امنیتی در مجاورت مرزهای خود را تحمل نمی کنیم.

سفیر کشورمان در بغداد از مذاکره با طرف عراقی برای خلع سلاح مخالفان ایران ‌و کنترل مرزها توسط دولت مرکزی خبر داد.

پایان پیام

کد خبر 9965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • جانباز IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 2
    آیا کسی که در دانشگاه علوم پزشکی یزد فرزند جانباز شیمیایی را به دلیل امر به معروف با دروغ وتهمت اخراج میکند وخانواده ایثارگر را به ضدانقلاب تبدیل میکند خطرش بیشتر از گروهک ضد انقلاب نیست .آقای دکتر زارع ،علی اکبر جراحی ،حسین رضایی این سه نفر ونوچه هایشان خود شیطانند .