کد خبر 9992
۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

نادری:

ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان شیوه مناسبی برای برخورد نیست/ باید با دانشجویان گفتگو کنیم

ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان شیوه مناسبی برای برخورد نیست/ باید با دانشجویان گفتگو کنیم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در شرایط فعلی برخی دانشجویان ممنوع‌الخروج شوند به صلاح کشور نخواهد بود چراکه این شیوه مناسبی برای برخورد نیست؛ باید با دانشجویان گفتگو کنیم.

به گزارش نمایندگان ما، احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبری که اخیراً درباره ثبت طرحی برای «ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان هنجارشکن» منتشر شده است، گفت: من از این طرح اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که کدامیک از نمایندگان مجلس، این طرح را ثبت کرده است؛ اما اینکه در شرایط فعلی برخی دانشجویان ممنوع‌الخروج شوند به صلاح کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه شیوه برخورد با دانشجویان، ممنوع‌الخروج کردن آنها نیست، تصریح کرد: دانشجویان، عزیزان ما هستند.  ممکن است برخی از آنها مرتکب خطایی شده باشند اما باید با آنها گفتگو کرد و حرف‌های آنان را شنید تا با این تعامل بتوان از مشکلات عبور کرد. اگر اشتباهی از سوی تعدادی از دانشجویان صورت گرفته باشد باید با آنها صحبت کرد و از این طریق، این گروه را در جریان حقایق فضای موجود قرار داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر این طرح به صحن مجلس بیاید رأی خواهد آورد؟ گفت: خیر. با شناختی که من از مجلس دارم این طرح اگر به صحن بیاید رأی نخواهد آورد. همانطور که می‌دانید فرایند تقنین، قائم به شخص است؛ یعنی هر نماینده می‌تواند طرحی را ثبت و آن را پیگیری کند.

نادری با اشاره به مراحل مختلف رسیدن طرح به صحن علنی مجلس، عنوان کرد: پس از آنکه طرحی در سامانه قانون‌گذاری و نظارت مجلس به ثبت برسد، توسط معاونت قانون‌گذاری پالایش می‌شود؛ بعد از آن مرکز پژوهش‌ها درباره آن اظهارنظر می‌کند؛ سپس طرح به کمیسیون مربوطه خود می‌رود و آنجا نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و چکش‌کاری می‌شود.

وی بیان کرد: در جلسات متعدد کمیسیون نیز از دولت، مسئولان مربوطه و نماینده مرکز پژوهش‌ها دعوت به عمل می‌آید تا نظرات خود را درباره طرح مذکور بگویند. بعد از همه این مراحل، اگر طرح در کمیسیون به تصویب برسد تازه به صحن مجلس می‌آید.

نادری یادآور شد: این‌طور نیست که طرحی به همین راحتی و به سرعت به صحن مجلس بیاید. با این وجود با توجه به شناختی که من از مجلس یازدهم دارم فکر می‌کنم چنین طرحی اگر حتی از تمامی مراحلی که گفته شد عبور کند باز هم در صحن رأی نخواهد آورد.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 9992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =