کد خبر 9983
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

قادری در گفتگو با نمایندگان ما:

قوه قضائیه ابزار برخورد با هنجارشکنان را دارد/ ضرورتی به قانون‌گذاری برای برخورد با دانشجویان معترض نیست

قوه قضائیه ابزار برخورد با هنجارشکنان را دارد/ ضرورتی به قانون‌گذاری برای برخورد با دانشجویان معترض نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: نیازی نیست که مجلس برای برخورد با دانشجویان معترض قانون تصویب کند، چرا که قوه قضائیه ابزار و قانون لازم برای برخورد با هنجارشکنان را دارد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، در واکنش به تدوین طرحی در مجلس شورای اسلامی برای ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان در صورت هنجارشکنی در دانشگاه، اظهار داشت: طبق قانون اساسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ محدودیتی برای ارائه طرح در مجلس ندارند و می‌توانند درباره موضوعات مختلف کشور طرح مورد نظر خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: یک طرح برای آنکه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود، باید حد نصاب لازم یعنی حداقل ۱۵ امضا از سوی نمایندگان داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ببینیم آیا ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش‌طرح ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان هنجارشکن را امضا می‌کنند و این طرح به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود یا خیر.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای بیان کرد: البته بنده معتقدم که برای برخورد با هنجارشکنی‌ها نیاز به قانون جدید نداریم و همین الان قوه قضائیه می‌تواند با ابزارهای قانونی خود با افراد مجرم و هنجارشکن متناسب با سطح جرمشان برخورد کند.

قادری اظهار داشت: تدوین طرح‌های این چنینی در شرایط فعلی کشور هیچ ضرورتی ندارد و نه تنها به بهبود اوضاع کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است فضا را ملتهب تر کند.

انتهای پیام

کد خبر 9983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =