کد خبر 9996
۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

خضریان:

امروز فرهنگ بسیج در تمام منطقه و در محور مقاومت توانسته مکر دشمنان را به خود آنها باز گرداند

امروز فرهنگ بسیج در تمام منطقه و در محور مقاومت توانسته مکر دشمنان را به خود آنها باز گرداند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امروز شاهدیم فرهنگ بسیج در تمام منطقه و در محور مقاومت توانسته مکر دشمنان را به خود آنها باز گرداند و کدام فرهنگ غیر از فرهنگ بسیج می‌توانست داعش را شکست دهد و حزب الله لبنان را پیروز کند؟ و یا ملت محروم یمن را حفظ کند و در کشورمان نیز اجازه ندهد دشمنان به هدف خود برسند؟ لذا امروز مهمترین کار بسیجی زنده نگه داشتن فرهنگ بسیج است.

به گزارش نمایندگان ما، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در همایش «پیشگامان رهایی» و در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سمنان همزمان با سالگرد پیام دوم آذر حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج دانشجو و طلبه و در خصوص حساسیت‌ها و وظایف جریان دانشجویی گفت: متن پیام اگرچه بسیار مختصر است اما گویا امام شرایط امروز را می‌دیدند و چیزی فراتر از آنچه در دهه ۶۰ مطرح بود را در نظر می‌گرفتند و نگاهی آینده‌نگرانه داشتند. نخستین نکته که از متن پیام امام راحل می‌توان برای امروز استخراج کرد این است که به ساختار ایمانی و توحیدی یک کار تشکیلاتی توجه کنیم. مسئله عشق و خلوص در تشکیلاتی بسیج دانشجویی یک مسئله مهم است. امام عظیم‌الشأن ما تعابیری ویژه‌ای در خصوص بسیجیان به کار بردند که در خصوص هیچ فرد یا گروهی استفاده نکردند و باید این را نیز عرض کنم که امام اهل چاپلوسی و تملق نبود و تحت تأثیر جوگیری چاپلوسی مردم را نمی‌کرد.

وی افزود: برای امام مسئله مردم و همراهی مردم با انقلاب اهمیت داشت اما این‌گونه نبود که برای خوشامد مردم تصمیمی بگیرد. امام استاد و الگوی اخلاص بود و برای خدا عمل می‌کرد؛ اما همین امام که مهمترین جنبه شخصیتی او اخلاص بود در جایی بیان می‌کند که از خدا او را با بسیجی‌ها محشور کند. نگاه امام به بسیج اینگونه بود و در دعای خود همزیستی با بسیجیان را می‌خواست و این نشان می‌دهد که مسئله بسیج، مسئله مهمی برای امام بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امام معتقد بود تشکیلات بسیج از الطاف خداوند است گفت: بسیج لطف جلی بود یعنی از الطاف خفی نبود، از الطاف آشکار هم نبود، بلکه شاهکار خدا بود و باید اخلاص را در این مجموعه حفظ کرد. مگر ما می‌توانستیم این عشق و اخلاص را جز با تشکیل بسیج در انقلاب اسلامی داشته باشیم؟ و آیا قبل از انقلاب کسی باور می‌کرد در جامعه ما اینچنین عشق به شهادت موج بزند؟ امام بسیج را یکی از معجزات الهی می‌دانست و بر مبنای همان هم تشکیلات بسیج دانشجویی را لطف خدا می‌دید.

خضریان تصریح کرد: شاید برخی‌ها ویژگی‌های بسیج را تنها در دوران دفاع مقدس دنبال کنند اما وقایع اخیر نشان داد آنجایی که حرف از فداکاری و اخلاص و گمنامی بود ما شاهد حضور اعضای بسیجی و حتی برخی از شهدای ما از بسیج دانشجویی بودند و اینها نشان‌دهنده آن است که این اخلاص و عشق همچنان در این تشکل موج می‌زند.

وی افزود: امام معتقد بود مگر ما می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم، خدا این کار را انجام داده که از بچه کوچک تا پیرمرد برای فداکاری مسابقه می‌گذارند و این اصلا عادی نیست و در تاریخ ایران و جهان چنین نظیری نبوده است و با توجه به اینکه تشکیلات بسیج دانشجویی پس از دفاع مقدس تشکیل شد نشان می‌دهد که این مختص جنگ نیست و این طور نیست که لطف ویژه و عنایت خاص خدا صرفا برای دفاع مقدس باشد و باید کاری کنیم که این عنایت برای ما ادامه‌دار باشد و به نسل‌های بعدی منتقل شود و این از وظایف امروز بسیج است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: نکته دیگر پیام امام عزیز این بود که امام از تعبیر جنگ فقر و غنا استفاده می‌کند، این تشکیلات میقات پا برهنگان و طبقات محروم است، این تشکیلات آنجایی مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کند که کنار مردم است. البته این به معنای این نیست که از طبقه اغنیا در بسیج حضور ندارند، بلکه به این معناست که ساده‌زیستی و زیست با مستضعفان در این نهاد وجود دارد و هر کسی هم در آن حضور می‌یابد این زیست را انتخاب می‌کند. تکیه امام نیز در این خصوص به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر است که در آن می‌فرماید به فکر عموم مردم و توده‌ها باشد نه به فکر خواص چرا که این صاحبان قدرت و ثروت و رسانه و طبقات بالا و اشراف همیشه طلبکار هستند و کم کار می‌کنند و زیاد می‌خورند و به زحمتش نمی‌ارزد، نمی‌شود به آنها تکیه کرد. اما طبقات محروم هم توقعشان کم است و هم در فداکاری‌ها بیش از بسیاری از اقشار دیگر در کشور و در همه جا اتفاقات بزرگ را رقم زده‌اند. لذا پول پرستی در فرهنگ بسیج جایی ندارد، یعنی هرکس که پولدارتر است، ارجح تر نیست. و باید در مقابل فرهنگ اصالت سرمایه ایستاد.

وی در ادامه و در تشریح اندیشه پاک اسلامی تاکید کرد: موضوع معراج اندیشه پاک اسلامی موضوع دیگری است که در پیام امام به آن اشاره شده است به این معنی که به نظر می‌رسد مفهوم اصلی آن از این باب است که اندیشه‌های ناپاک نیز داریم و اندیشه‌های اسلامی تقسیم می‌شود به اندیشه پاک و ناپاک، مراقب باشید نباید اندیشه‌های ناپاک را به اسم اسلام در بسیج غالب کنند. در اندیشه ناپاک بعضاً آیه و حدیث هم می‌خوانند و اصطلاحات فقهی نیز به کار می‌برند، مداح هم دارند و حتی برای امام حسین(ع) نیز عزاداری می‌کنند، اما در جهت مخالف نهج البلاغه عمل می‌کنند. لذا خط شناخت بین اندیشه پاک و ناپاک اسلامی ولایت است و در زمانه ما اعتقاد به ولایت فقیه می‌تواند خط تمایز روشن بین اندیشه پاک و ناپاک اسلامی باشد.

خضریان ادامه داد: نکته بعد این پیام تاریخی، فاصله‌گذاری بسیج با افکار ساده‌اندیشان است. ساده اندیشی این است که کسانی فکر کنند که چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح مستکبرین دست از سر ما بر می‌دارند. بزرگترین مصداق ساده‌اندیشی در سال‌های گذشته کسانی بودند که فکر می‌کردند می‌توانند با جهانخواران به توافق برسند و به مسالمت و دوستی برسند. اینها باور نمی‌کنند که استکبار به مقابله با استقلال یک ملت پرداخته و اینکه آنها با استقلال یک ملت کار نداشته باشند، بزرگترین ساده‌اندیشی بود که رقم خورد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود: دامام معتقد بود در نهاد و سرشت آمریکا و شوروی سابق دشمنی با اسلام ناب موج می‌زند و این کینه ضد اسلامی در سرشت اینها است و برخلاف اینهایی که فکر می‌کردند می‌توان این کینه را از درون استکبار گرفت، دیدید که این اتفاق رقم نمی‌خورد و این مسئله‌ای بود که امام آن را در دهه ۶۰ فهمید و مراقبت از آن را به بسیج سپرد. ساده اندیشان بدانند که چنین چیزی فقط از طریق آن است که ما اسلام را کنار بگذاریم و حتی امروز ثابت شد که باید تمامیت ارضی ایران را کنار بگذاریم. اما در شرایط یک ایران اسلامی قوی چنین مسئله‌ای امکان وقوع نخواهد داشت. به همین دلیل است که می‌بینیم امام می‌گوید امواج و فتنه و طوفان تمام نخواهد شد و پس از من و پس از جنگ در خواب فرو نروید و فکر نکنید کار تمام شده است و مبارزه پایان یافته و اگر به سلاح پولادین ایمان مسلح نشوید کار شما تمام می‌شود و تا وقتی که تسلیم شوید و تحقیر شوید باید هزینه دهید، لذا اجازه ندهید دستاوردها و خون‌های کسانی که برای انقلاب و ایران قوی هزینه دادند پایمال شود. اگر دیدید می‌گویند دیگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نگویید یعنی انحراف در حال رقم خوردن است و باید در مقابل جریان سازش و خیانت ایستاد.

خضریان ادامه داد: اگر یک روز دیدید دیگر دشمن به سراغ شما نمی آید، بدانید از مکتب امام منحرف شده‌ایم و تسلیم شدیم و امام می‌گوید ملتی که می‌خواهد پای اصول ایستادگی کند، باید بسیجی، انقلابی، مخلص، فداکار، ضد استکبار، علیه پول پرستی و مسلح به فن نبرد در دوره جنگ نرم باشند. لذا انتظار از بسیج دانشجویی این است که پای پیام آینده نگرانه امام بماند.

نماینده مردم تهران در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: عده ای تصور می‌کنند انقلابی گری یعنی ترک اخلاق و عقل، اما اینگونه نیست. پیام امام مصداق عقلانیت و اخلاق است. امروز شاهدیم فرهنگ بسیج در تمام منطقه و در محور مقاومت توانسته مکر دشمنان را به خود آنها باز گرداند و کدام فرهنگ غیر از فرهنگ بسیج می‌توانست داعش را شکست دهد و حزب الله لبنان را پیروز کند؟ و یا ملت محروم یمن را حفظ کند و در کشورمان نیز اجازه ندهد دشمنان به هدف خود برسند؟ لذا امروز مهمترین کار بسیجی زنده نگه داشتن فرهنگ بسیج است.

انتهای پیام

کد خبر 9996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =