کد خبر 10116
۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

حدادی:

اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه هفته آتی نهایی می‌شود

اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه هفته آتی نهایی می‌شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از افزایش تعداد ۴۰ نفری نمایندگان در ۲۲ استان خبر داد و گفت: موضوع اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه هفته آتی نهایی می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز (سه شنبه ۹ آذرماه) این کمیسیون، گفت: زاکانی، شهردار تهران مهمان امروز اعضای کمیسیون بود که در خصوص مباحث مختلف شهرداری گزارشی ارائه کرد.

وی با اشاره به اصل ۶۴ قانون اساسی، اظهار کرد: همچنین بررسی نظر نهایی کارگروه تخصصی در خصوص طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع دیگر در دستورکار امروز قرار داشت.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس ادامه داد: بر اساس رای گیری نهایی صورت گرفته نسبت به نظر کارگروه تخصصی، شاهد افزایش تعداد ۴۰ نفری نمایندگان در ۲۲ استان خواهیم بود؛ آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد از جمله استان هایی هستند که در برخی از حوزه های انتخابیه آنها شاهد افزایش افراد خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دریافت نظر دولت نسبت به این طرح مهم است لذا اخذ خواهد شد، افزود: باید یادآور شد در کارگروه تخصصی اقدامات و فعالیت های ویژه ای صورت گرفت و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بر اساس مولفه هایی مانند پراکندگی جمعیت، محرومیت و غیره اقدامات خوبی انجام دادند.

حدادی گفت: نباید فراموش شود علاوه بر مسئله افزایش ۴۰ نفری نمایندگان، موضوع اصلاح جدول حوزه های انتخابیه نیز با توجه به مباحث تقسیمات کشوری و غیره مطرح است لذا در این راستا درصدد دریافت نظرات مجامع استانی و نمایندگان هستیم؛ امیدواریم هر چه سریع تر این موضوع جمع بندی و نهایی شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس طی هفته آینده نیز در دستورکار صحن کمیسیون قرار دارد تا نهایی شود، خاطرنشان کرد: نباید در این راستا تاخیر داشته باشیم تا بتوانیم برای انتخابات آتی از آن بهره مند شویم.

انتهای پیام

کد خبر 10116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =