کد خبر 10232
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

قادری در گفتگو با نمایندگان ما پاسخ داد

برنامه هفتم زودتر به مجلس می‌آید یا بودجه ۱۴۰۲؟

برنامه هفتم زودتر به مجلس می‌آید یا بودجه ۱۴۰۲؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره زمان ارائه لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره زمان ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است تا ۱۵ آذر لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به مجلس تقدیم کند.

وی بیان کرد: البته تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی بر این است که ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود و پس از بررسی و تصویب آن، لایحه بودجه سال آینده در مجلس رسیدگی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گفته برخی از اعضای دولت در هفته جاری لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس ارائه می‌شود و لایحه برنامه هفتم توسعه هم که در حال تدوین است، به محض اتمام بررسی در دولت، به مجلس ارائه خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظر بنده این است که ابتدا لایحه بودجه سال آینده کشور را در مجلس بررسی و تصویب کنیم تا دولت هم فرصت کافی برای تدوین برنامه هفتم توسعه داشته باشد و در پایان سال یا ابتدای سال آینده برنامه هفتم توسعه را در مجلس بررسی و تصویب کنیم.

قادری گفت: اگر این مسئله اتفاق نیفتد و مجلس اولویت بررسی را به برنامه هفتم توسعه دهد، وضعیت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ متفاوت خواهد شد و شاید دولت لایحه چند دوازدهم به مجلس شورای اسلامی دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نباید برای ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه عجله کنیم چرا که این مسئله می‌تواند باعث شود که این لایحه از دقت کافی برخوردار نباشد. بهتر است که دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را بدون تعجیل و با دقت کافی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و حتما باید برنامه هفتم توسعه مسئله محور باشد.

انتهای پیام

کد خبر 10232

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =