کد خبر 10384
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

راستینه:

چین تجربه شکست خورده آمریکا مبنی بر دخالت در امور کشورهای منطقه را تکرار نکند

چین تجربه شکست خورده آمریکا مبنی بر دخالت در امور کشورهای منطقه را تکرار نکند

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: به مقامات چینی توصیه میکنیم که تجربه شکست خورده آمریکا مبنی بر دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را تکرار نکند و از سرنوشت و آمریکا در این زمینه درس بگیرد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان ما، با اشاره به بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ گفت: مقامات چینی از سرنوشت آمریکا مبنی بر دخالت در امور داخلی کشورها منطقه درس بگیرند.

وی افزود: آمریکا پس از دخالت در امور داخلی کشور هایی مثل افغانستان عراق و غیره امروز دیگر جایگاهی در میان کشورها و ملت‌های منطقه ندارد و سرافکنده و شکست خورده است.

نمایندگی مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تمام اسناد تاریخی و نقشه های جغرافیایی مختلف به صراحت آمده که جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ بخش جدایی ناپذیر از خاک ایران است.

راستینه خاطرنشان کرد: کشور بحرین هم که سعی دارد نقش محوری در این بازی ایفا کند،  باید بداند که جزئی از خاک ایران بوده و با یک توطئه آمریکایی-انگلیسی از ایران جدا شده است و هویتی این چنین دارد.

نمایندگی مردم شهرکرد در مجلس ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس هم که هویتی کمتر از ۱۰۰ سال دارند بهتر است از رویارویی سیاسی با یک تمدن چند هزار ساله بپرهیزند چرا که آنها از هر نظر نمی‌توانند در برابر چنین تمدن بزرگ و با قدمتی ارز اندام کنند.

انتهای پیام

کد خبر 10384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =