کد خبر 10835
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

رحیمی جهان آبادی در نشست کمیته دائمی امور سیاسی APA:

پارلمان‌های آسیایی قانونگذاری جهت حل مشکلات منطقه را در اولویت خود قرار دهند

پارلمان‌های آسیایی قانونگذاری جهت حل مشکلات منطقه را در اولویت خود قرار دهند

رئیس کمیته دائمی امور سیاسی در APA با اشاره به ارائه قطعنامه پیشنهادی پارلمان ایران با عنوان «تقویت همکاری‌ها میان کشورهای عضو APA» در این کمیته، گفت: پارلمان‌های آسیایی باید قانونگذاری در جهت حل مشکلات منطقه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

به گزارش نمایندگان ما، نشست کمیته دائمی امور سیاسی APA، امروز یکشنبه ۱۸ دی ماه به ریاست جلیل رحیمی جهان آبادی و با همراهی علی علیزاده، رئیس هیئت اعزامی، معصومه پاشایی بهرام و محمدمهدی زاهدی از اعضای گروه پارلمانی کشورمان در APA تشکیل گردید.

در نشست این کمیته، قطعنامه پیشنهادی پارلمان جمهوری اسلامی ایران با عنوان «تقویت همکاری ها میان کشورهای عضو APA، به منظور حمایت و ارتقاء چندجانبه گرایی» ارائه گردید.

رحیمی جهان آبادی به نمایندگی از سوی پارلمان جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه توضیحاتی در دفاع از این قطعنامه، خاطر نشان کرد: پارلمان‌های آسیایی باید قانونگذاری در جهت حل مشکلات منطقه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

وی افزود: موضوعاتی همچون خشکسالی‌ها، کمبود منابع آبی، توسعه نیافتگی و فقر، رشد تروریسم، کمک به افزایش همکاری‌های اقتصادی  و سیاسی و مخالفت با عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه از اهمیت حیاتی برخوردار است.

رئیس کمیته دائمی امور سیاسی در APA، در ادامه تصریح کرد: ما برای افزایش همکاری‌ها و رفع مشکلات مردم منطقه دور هم جمع شده‌ایم؛ از این رو، باید در قطعنامه‌های مصوب و کمیته‌های این مجمع، حل مشکلات مردم از اولویت اساسی برخوردار باشد.

رحیمی جهان آبادی همچنین در جریان این نشست با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان مسئله جهان اسلام، آن را مسئله ای انسانی خواند و اظهار داشت: آوارگی میلیون‌ها انسان از سرزمین مادری خود، نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

انتهای پیام

کد خبر 10835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =