کد خبر 13432
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵

علیزاده:

پارلمان‌ها نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار دارند

پارلمان‌ها نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار دارند

رئیس هیأت پارلمانی اعزامی به بحرین با بیان اینکه اهداف توسعه پایدار، اهداف مردم‌محوری هستند، گفت: از این رو مجالس کشورها نقش بسیار مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار دارند.

به گزارش نمایندگان، علی علیزاده رئیس هیئت پارلمانی اعزامی به بحرین، در جریان برگزاری نشست کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA، با ارائه سخنانی دستاوردهای کشورمان در راستای فعالیت‌های این کمیته را تشریح کرد.

علیزاده ابتدا به ارائه گزارشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع قطعنامه های کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA ، پرداخت و گفت: از آنجایی که اهداف توسعه پایدار، اهداف مردم محوری هستند که در راستای ابعاد توسعه پایدار شکل گرفته اند، مجالس به عنوان تجلی اراده مردم، نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار دارند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی افزود: مجالس می‌توانند از طریق اقدامات لازم برای پشتیبانی از اهداف توسعه پایدار متناسب با نیاز کشور، تبدیل اهداف توسعه پایدار به قوانین قابل اجرا، اطمینان بخشی از تمام سازوکارهای قانونی و الزامات مالی کافی در راستای حمایت از سیاست‌های ملی اهداف توسعه پایدار، تضمین تاثیرات ساز و کار نظارت مستمر و پاسخگو بودن دولت در خصوص پیشرفت ملی در اهداف توسعه پایدار به ترویج سیاست عمومی کاهش فقر و افزایش رفاه مشترک، آگاهی، پاسخگویی و مسئولیت اجتماعی به رشد و توسعه کشورهای خود کمک کنند.

علیزاده نشست مجمع مجالس آسیایی

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل خاطر نشان کرد: ایران در رابطه‌ با تغییر اقلیم، به سمت کاهش ۴ درصدی گازهای گلخانه‌ای حرکت کرده و در حوزه بهداشت عمومی رکورد ثبت شده بین المللی دارد و همچنین در زمینه آموزش نیز در آستانه ریشه کنی بیسوادی است.

رئیس گروه پارلمانی ایران در APA بر ضرورت برداشتن گام‌های موثر در تمامی سطوح و با مشارکت همه نهادها همچون پارلمان‌ها، دولت‌ها، جوامع مدنی، گروه‌های بشردوستانه و بازرگانان، رسانه های جمعی، جوامع آکادمیک و اتاق‌های فکر برای اطمینان بخشی از اجرای موثر اهداف توسعه پایدار و طرح های ملی، توافقنامه های بین المللی و منطقه ای و دوجانبه تاکید کرد.

غلامرضا نوری قزلجه، رئیس کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA نیز در این دیدار حضور داشت و در فرایند بررسی قطعنامه ها، به بحث و تبادل نظر با سایر نمایندگان شرکت‌ کننده پرداخت.

گفتنی است، نشست کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA، با حضور ۲۰ کشور از جمله بحرین، بنگلادش، چین، قبرس، هند، اندونزی، ایران، عراق، اردن، کویت، قرقیزستان، مالدیو، پاکستان، پالائو، قطر، روسیه، سوریه، تایلند، ترکیه و امارات به میزبانی پارلمان بحرین در منامه برگزار شد.

انتهای پیام

کد خبر 13432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =