کد خبر 11889
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

نیکزاد:

جهاد دانشگاهی هیچگاه نباید به سیستم اداری دولتی تبدیل شود

جهاد دانشگاهی هیچگاه نباید به سیستم اداری دولتی تبدیل شود

نایب رئیس مجلس گفت: امیدوارم روزی برسد که دستگاه های اجرایی اگر مشکلی در بستر توسعه فناوری دارند به جهاد دانشگاهی مراجعه کند تا آن کار را انجام دهد و امیدوارم این نهاد هیچ گاه به سیستم اداری دولتی تبدیل نشود.

به گزارش نمایندگان ما، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (سه شنبه- ۱۳ اسفند) در بازدید از نمایشگاه معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی که در مجلس شورای اسلامی برپا شده است با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان بیان کرد: جهاد دانشگاهی با این هدف تشکیل شد که در دانشگاه‌ها جهادی اتفاق بیفتد این نهاد در این سال‌ها کارهای بزرگی را در عرصه‌های پزشکی، صنعت، توسعه، کشاورزی، فرهنگی و اخیرا اطلاع‌رسانی و امور انسانی اجتماعی انجام داده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم روزی برسد که هر دستگاه اجرایی که اگر مشکلی در بستر توسعه فناوری دارد به جهاد دانشگاهی مراجعه کند تا آن کار را انجام دهد تصریح کرد: به عنوان کسی که سابقه فعالیت در دولت و دستگاه‌های اجرایی را دارد به دوستان در دولت عرض می کنم اگر می خواهیم دکترین امامین انقلاب که «ما می‌توانیم» است را انجام دهید هرکجا که نمی گذارند شما کاری را انجام دهید آن را به جهاد دانشگاهی بسپارید تا در عرصه های مختلف انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون تعارف باید گفت بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور منبعث از مشکلات فرهنگی است، تاکید کرد: اگر در مسائل فرهنگی می توانستیم به معنی واقعی کلمه فرهنگ ناب اسلام را اجرا کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی ما کاهش می یافت.

نیکزاد افزود: نمی ‌توانیم بگوییم مشکلات اقتصادی نداریم، اما اگر مشکلات اقتصادی حل شود ولی به فرهنگ توجه نشود همچنان مشکلات باقی است. زیرا از تربیت توحیدی است که امثال شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش می‌یابند که می‌شود کشور و اقتصاد را به آنها سپرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی از آن چیزی که مد نظرش است نباید کوتاه بیاید و باید هر آنچه مد نظر دارد در مباحث توسعه صنعتی، پزشکی، فرهنگی، رسانه، علوم انسانی جهادگونه پیش ببرد.  

وی در پایان با تقدیر از دستاوردهای ارائه شده توسط جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه تاکید کرد: همانند گذشته بر این باورم خدا نیاورد آن روزی را که جهاد دانشگاهی ما به سیستم اداری تبدیل شود و این نهاد واقعا باید جهادی عمل کند.

انتهای پیام

کد خبر 11889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =