کد خبر 11976
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

خدابخشی:

مجلس حامی جهاد دانشگاهی است

 مجلس حامی جهاد دانشگاهی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در زمینه ایجاد شبکه ملی پیشگیری و درمان سرطان اقدامات خوبی توسط این نهاد انجام شده ومجلس هم حامی جهاد دانشگاهی است تا خدمات بهتری به مردم ارایه شود.

به گزارش نمایندگان ما، محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که از روز شنبه (۱۳ اسفند) در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلاب اسلامی تاکنون خدمات ماندگاری به جامعه علمی کشور ارائه کرذه است، بیان کرد: این نهاد با ایجاد پژوهشکده و پژوهشگاه ها فعالیت ‌های خوبی در سطح کشور دارد که از جمله آنها می‌ توان به حوزه گیاهان دارویی که بسیار مهم و اثرگذار است اشاره کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع کشت و فرآوری گیاهان دارویی که از طریق پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی انجام می شود در کشور بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: در دنیا بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار تجارت گیاهان دارویی وجود دارد که سهم ما از این تجارت بسیار پایین بوده و باید با همکاری پژوهشگران جهاد دانشگاهی این سهم را افزایش دهیم.

خدابخشی در ادامه ضمن اشاره به ایجاد شبکه ملی پیشگیری و درمان سرطان توسط جهاد دانشگاهی گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده که مجلس هم حامی جهاد دانشگاهی است تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی پیرامون نحوه حمایت مجلس جهت تجاری سازی طرح های جهاد دانشگاهی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه عمومی تلاش داریم در حد امکان سهم جهاد دانشگاهی را از این بودجه افزایش دهیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوع دیگر برنامه هفتم توسعه است که یک راه حل جدید برای ۵ سال آینده در آن دیده می شود و تلاش می کنیم در این برنامه جهاد دانشگاهی را تقویت کنیم.

نمایشگاه «گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» از شنبه (۱۳ اسفندماه) تا سه شنبه (۱۶ اسفندماه) در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

انتهای پیام

کد خبر 11976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =