کد خبر 12226
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

آصفری:

برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان به نفع جهان اسلام خواهد بود

برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان به نفع جهان اسلام خواهد بود

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، گفت: برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان قطعاً به نفع سعودی‌ها، ایران، منطقه و جهان اسلام خواهد بود.

به گزارش نمایندگان ما، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توافق ایران و عربستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال قطع رابطه با کشورهای همسایه نبوده است، بلکه معتقدیم کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند مسائل و مشکلاتشان را در قالب گفتگو و مذاکره با یکدیگر حل کنند.

وی بیان کرد: ما علاقه‌مند هستیم که سطح روابطمان را با کشورهای حوزه خلیج فارس گسترش دهیم و به خوبی می‌دانیم که رژیم صهیونیستی از اختلاف میان کشورهای منطقه نفع می‌برد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخیراً «شیء جین پینگ»، رئیس جمهور چین به عربستان سفر کرد و سعودی‌ها از وی درخواست داشتند که برای برقراری ارتباط با ایران واسطه‌گری کند که این موضوع از سوی مقامات چین در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پکن مطرح و در نهایت قرار بر این شد که این توافق انجام شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم هر چقدر بتوانیم سطح روابط خود را با کشورهای منطقه گسترش دهیم، به نفع امنیت منطقه، اقتصاد و توسعه همه جانبه کشورهای حوزه خلیج فارس است.

آصفری با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستان ناراحت هستند، ادامه داد: برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان قطعاً هم به نفع سعودی‌ها و هم به نفع ایران و هم به نفع منطقه و جهان اسلام خواهد بود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت رئیسی به خوبی دیپلماسی منطقه‌ای را فعال کرده است، گفت: این در حالی است که در دولت روحانی توجهی به کشورهای منطقه نمی‌شد و علی غم آنکه دولتمردان روحانی صحبت از گفتگو و مذاکره می‌کردند و ادعا داشتند زبان گفتگو را به خوبی می‌دانند، اما در عمل و از آنجایی که تمام تمرکز و برنامه‌های خود را برای ارتباط با غرب گذاشته بودند، خروجی ارتباط صرف با کشورهای اروپایی تحریم‌های بیشتر و ناجوانمردانه علیه ایران شد.

وی اظهار داشت: در دولت فعلی توجه ویژه‌ای به کشورهای همسایه و منطقه شده است. البته ما معتقدیم دولت سیزدهم نیز نباید فقط به ارتباط با این کشورها بسنده کند و ما باید با همه کشورها حتی کشورهای اروپایی بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت در ارتباط باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 12226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =