کد خبر 12271
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

قالیباف:

در خصوص موضوع فضای مجازی طبق مرّ قانون عمل شده است

در خصوص موضوع فضای مجازی طبق مرّ قانون عمل شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در تذکر نماینده خرم آباد درباره اینکه نمایندگان در صحن علنی باید در باره قانون فضای مجازی تصمی‌گیری کنند، گفت: من مرّ قانون را دنبال می‌کنم. لذا ۱۸۵ نفر از دوستان نامه ای امضا کردند و در خواست برگشت این موضوع در صحن را برای اصل ۸۵ ای دارند که در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما،  مهرداد ویس کرمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 24 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: روز گذشته تذکری دادم مبنی بر اینکه گزارش کمیسیون مشترک فضای مجازی آماده و تحویل هیات رئیسه شده است و طبق آیین نامه هیات رئیسه باید آن را به صحن آورده و فقط زمان آن را رأی گیری کند تا به صورت آزمایشی اجرا شود. اگر هم هیات رئیسه و رئیس محترم به تعدادی از همکاران که خواهان بازگشت این موضوع به صحن هستند، استناد می‌کند، بایستی به این موضوع توجه شود که این بحث باید در صحن به رأی گذاشته و تصمیم درباره آن گرفته شود که کار کمیسیون مشترک ادامه پیدا کند یا صحن درباره این موضوع تصمیم گیری و آن را بررسی کند.

نماینده مردم  خرم آباد و چگنی در مجلس یازدهم افزود: برای این موضوع کل مجلس باید تصمیم بگیرد و رئیس و هیات رئیسه حق ندارد که با سلیقه شخصی خود در این خصوص تصمیم گیری کند. متاسفانه جواب آقای دکتر مصری به بنده در روز گذشته به گونه ای بود که گویی من نظر متناقضی دارم؛ در خفا چیزی گفتم و در علن چیز دیگری. البته با ارادتی که بنده به آقای دکتر مصری دارم، می دانم که قطعاً نیت ایشان این نبوده، اما متاسفانه همان ها که با این طرح مخالفند، با یک هجمه رسانه ای فکر کردند ما را وادار به عقب نشینی می کنند. البته از آنجا که میزان کارشناسی بودن حرف های بنده در مجلس قابل بررسی است، برخی طعنه هایی که از جانب افراد و رسانه های معلوم الحال به یک جمله بنده ایراد شد، ارزش جواب دادن ندارد.

وی اضافه کرد: حرف بنده به آقای دکتر مصری و آقای دکتر قالیباف این است که طبق آیین نامه باید گزارش کمیسیون که با 21 امضا تقدیم هیات رئیسه شده، برای زمان اجرای آزمایشی در صحن مطرح شود و اگر رئیس محترم و یا هیات رئیسه به مخالفت برخی همکاران استناد می کنند، باز هم این حرف وجاهت قانونی ندارد، زیرا در مورد اینکه کار در کمیسیون مشترک دنبال شود یا در صحن ادامه پیدا کند، صحن مجلس باید تصمیم گیری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اینگونه نبوده که بنده در خفا صحبتی کرده باشم و در علن چیز دیگری، این موضوع را اصلاح کردم، زیرا آن طرفی ها، رسانه دارند و دست به تهمت و دروغ آنها زیاد است، اینترنشنال نیز با آنها همکاری می کند، گاهی از آنجا خط می گیرند و حرف بنده را به فضای دیگری بردند.

وی با بیان اینکه حرف بنده کاملا مشخص، قانونی و طبق آیین نامه مجلس است، ادامه داد: خطاب بنده به آقای دکتر قالیباف بود که در یک نصیحت دوستانه بیان کردم که قانون فضای مجازی باید در کشور تصویب شود. سایر کشورها هم دارند و ما حتما باید برای این فضا به عنوان یک فضای بسیار مهم قانون داشته باشیم، بارها نیز بر این نکته تاکید کردیم که قانون به معنای فیلترینگ نیست، خواهش می کنم آقای دکتر این را تعیین تکلیف کنند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ما حتما آیین نامه را دنبال می کنیم، اینکه آیا کمیسیون مشترک ادامه دارد یا ندارد از اختیارات هیات رئیسه، آیین نامه و حوزه قوانین است، در آنجا تصمیم مربوطه گرفته شده، جناب آقای مصری هم به عنوان نایب رئیس موضوع را پیگیری می کردند.

وی افزود: 185 نفر از دوستان نامه ای امضا کردند و در خواست برگشت این موضوع در صحن را برای اصل 85 ای دارند. من مرّ قانون را دنبال می کنم، اما نظراتی بود و برخی دوستان مطرح کردند، من دنبال آن بودم که به این موضوع کمک کنم. من قانون را دنبال می کنم، دوستان حق دارند که این مسئله دوباره در صحن مطرح شود. من با دوستان در حال صحبت هستم که حل شود.

انتهای پیام 

کد خبر 12271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =