کد خبر 12305
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

گزارش اختصاصی؛

مذاکرات ایران و بحرین درحال شکل گیری است

مذاکرات ایران و بحرین درحال شکل گیری است

در حال حاضر گفت‌وگوهای مهمی میان ایران و بحرین در سطح دوجانبه برای از سرگیری روابط درحال انجام است که این مذاکرات فعلا در سطح دوجانبه است.

به گزارش نمایندگان ما، در حال حاضر گفت‌وگوهای مهمی میان ایران و بحرین در سطح دوجانبه برای از سرگیری روابط درحال انجام است، در این باره اسپوتنیک می‌گوید که این مذاکرات فعلا در سطح دوجانبه است و هیچ طرف دیگری در آن واسطه نیست و درصورت توافق درخصوص مسائل مورد اختلاف، نتایج این گفت‌وگو به زودی اعلام خواهد شد.

این در حالی است که ممدوح الصالح، نماینده پارلمان بحرین می گفته است: هیات پارلمانی ایران که اخیرا به منامه سفر کرد برای گسترش همکاری با بحرین ابراز تمایل کرد و بحرین نیز ابراز تمایل و رغبت کرد و در آینده نزدیک ابتکارعمل هایی برای حل اختلافات تهران و منامه مطرح خواهد شد.

همچنین نماینده پارلمان بحرین، بر این موضوع تاکید کرده است که که تهران و منامه بدون نیاز به طرف ثالث توانایی رهبری مذاکرات به طور مستقیم را دارند و بحرین اهمیت ویژه ای به مساله بازگشایی سفارتش در تهران و از سرگیری پروازها میان دو کشور می دهد.

الهام آزاد عضو هیئت پارلمانی اعزامی ایران به بحرین در خصوص شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی می گوید: در جریان این سفر ما دیدارهایی را با نمایندگان پارلمان بحرین و پارلمان های دیگر کشورهای حاضر در اجلاس داشتیم و در این دیدارها نمایندگان پارلمان بحرین بر از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و بحرین تاکید داشتند و خواستار برقراری روابط دو کشور و بازگشایی سفارت خانه ها بودند.

 همچنین اخیرا مجتبی رضاخواه رئیس شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی به همراه هیاتی برای شرکت در نشست یکصد و چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه به بحرین سفر کرد.

احمد بن سلمان المسلم رییس مجلس بحرین نیز در ادامه، ضمن استقبال از حضور و مشارکت هیات ایرانی در اجلاس یکصد و چهل و ششم IPU به میزبانی منامه، خواستار گسترش روابط دو کشور در سطوح مختلف دولتی و پارلمانی شد.

در این باره احمد بن سلمان المسلم رییس مجلس بحرین، می گوید: مجلس بحرین هم راستا با دولت، خواهان ارتقاء روابط دو جانبه است و در ابتدای امر ما خواستار بازگشایی خطوط هواپیمایی میان دو کشور (منامه به مشهد - شیراز و تهران) هستیم.

انتهای پیام

کد خبر 12305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =