کد خبر 12370
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

دهقانی در گفتگو با نمایندگان ما: 

نظارت مجلس بر تحقق شعار سال ۱۴۰۱/ از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کردیم 

نظارت مجلس بر تحقق شعار سال ۱۴۰۱/ از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کردیم 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس نظارت کافی را بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ انجام داد و حمایت‌های بودجه‌ای هم از بخش های دانش‌بنیان و تولیدی کشور کرد.  

الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، گفت: هدف از تعیین این نام برای شعار سال آن بود که سیاست گذاری ها به این سمت سوق داده شود و سرمایه گذاری ها به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین و دانش روز برود تا هزینه ها کاهش پیدا کند.  

وی افزود: ما باید شاخص هایی را در نظر بگیریم و بر اساس آن بسنجیم که شعار سال تا چه حد محقق شده است. مجلس جلسات زیادی را در این زمینه برگزار کرد و پیشنهاداتی داشت و قوانینی را هم برای تحقق شعار سال تصویب کرد و حمایت از شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داد.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه هم در چندین جا تسهیلات خوبی در اختیار شرکت های دانش بنیان گذاشته شده است اما بسیار سخت است که میزان تحقق دانش بنیان شدن را سنجید.  

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصولاً تولیدات همه صنایع و تولیدکنندگان چه دولتی و چه خصوصی و صنعتی تولیدات بر اساس دانش است و منظور ما از دانش بنیان آن است که از دانش های نوین و تکنولوژی های به روز در تولید استفاده شود که هم به نفع خود تولیدکنندگان است و هم به نفع دولت و مردم است.  

دهقانی تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین باعث می شود هم ارزش افزوده کالاها و هم کیفیت کالاها و تولیدات و خدمات و هم میزان خدمات و تیراژ کالاها بالا برود و بتواند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کند.  

وی متذکر شد: مجلس در جلسات نظارتی خود مباحث اقتصادی و موضوعات مربوط به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین را در دستورکار قرار داد و از وزرای مربوطه گزارش دریافت کرد. ما نظارت کافی را انجام دادیم و حمایت‌های بودجه‌ای را هم از بخش های دانش‌بنیان و تولیدی کشور داشتیم.

انتهای پیام

کد خبر 12370

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =