کد خبر 12547
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

انتقاد مرادیان از ضعف و بی‌تدبیری مسئولان

انتقاد مرادیان از ضعف و بی‌تدبیری مسئولان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آنچه ضعف در برنامه ریزی و پیش بینی مسائل توسط مسئولان کشور خواند انتقاد کرد و گفت: نتیجه این بی تدبیری‌ها فساد و ضربه به مردم است.

به گزارش نمایندگان ما، کیوان مرادیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز ملی فناوری هسته ای و گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر هسته ای گفت: ۱۵ فروردین ماه روز مهم و تاریخی بود که مسئولین نظام توفیق زیارت مقام معظم رهبری یافتند که در این روز اولویت های کلان نظام و به ویژه یکساله پیش روی کشور مطرح و رهبری راهبردهای اساسی را بیان کردند.

وی با توجه موضوعات مطرح شده رهبری در دیدار با مسئولان نظام گفت: ایشان فرمودند که دولت همانطور که شعار داده بحث مبارزه با فساد را به جدّ دنبال کند. در فراز دیگری نیز فرمودند که مسئولین باید قدرت پیش بینی مباحث به ویژه در حوزه اقتصادی را داشته باشند. باید ببینیم این دو نکته چه زیان و هزینه ای را به ملت تحمیل کرده است.

نماینده مردم قائمشهر در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در بحث مرغ و توزیع در عرض سه ماه دو چالش غیر منطقی ناشی از خلأ برنامه ریزی را در معاونت دامی وزارت جهاد کشاورزی شاهد بودیم. در سه ماه گذشته ضرر و زیان انبوه تولیدکنندگان در صداوسیما و جاهای دیگر تبلیغ می شد که مرغ را از تولیدکننده خریداری کنید، اما الان که روند افزایشی قیمت ها آغاز شده در حال واردات هستیم که این موضوع نشان دهنده یک نمونه از بی برنامگی و ضعف در پیش بینی مسائل کشور است که فساد هم در آن رخنه می کند. نتیجه این بی تدبیری فساد و ضربه به مردم است.

مرادیان افزود: در بحث مرکبات نیز بی تدبیری ها را شاهدیم. در بحث گوشت قرمز و گله های مرغ مادر هم فعالین و تولیدکنندگان مدام هشدار دادند که گلّه های مادر در حال از بین رفتن است، اما به این موضوع بی توجهی شد و امروز شاهد واردات هستیم.

وی یادآور شد: در جلسه ای که با وزیر جهاد داشتم تذکرات لازم را ارائه کردم که دستور پیگیری و تعقیب سیاست ها را داشتند اما نمی دانم معاونت امور جهاد به کجا وصل است که خودسرانه هر اقدامی که به ضرر تولید و مردم است را انجام می دهد. این سیاست های غلط باعث فروش حواله تولید مرغ می شود. همچنین برخی افراد نهاده های دامی را وارد می کنند و با اندک تغییری همان را صادر می کند که امیدوارم کمیسیون کشاورزی به طور ویژه به این موضوع ورود کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چرا در دولت تشکیل نمی شود، در دولت قبل با اینکه اعتقادی به این موضوع نداشتند برای حذف رقبای سیاسی ستاد را تشکیل می دادند که امیدواریم فعال شود.

مرادیان در خصوص سیاست های متغیر و غیر علمی بانک مرکزی در مدیریت ارز تذکر داد و گفت: این چه سیاستی است. همچنین در بحث خودرو از مصوبه مجلس متاسف شدم و این چه کاری است که در مقابل نمایندگان ملت ایستادند. این چه مافیایی است که اجازه نمی دهد صنعت خودرو کشور رشد. این موضوع به جان و زندگی مردم مرتبط است و امیدواریم در این خصوص تجدید نظر انجام شود.   

انتهای پیام

کد خبر 12547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =