کد خبر 13331
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

حاجی پور:

چرا دولت نسبت به خرید برنج اقدامی نمی‌کند

چرا دولت نسبت به خرید برنج اقدامی نمی‌کند

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار تن برنج کارخانه‌های شالی کوبی شمال انبار شده و این آمار در آمل فقط ۷۰ هزار تن است، گفت: ماه آینده فصل برداشت محصول جدید است و این انبارها برای رسیدن محصول جدید باید خالی شوند، چرا دولت نسبت به خرید برنج اقدامی نمی‌کند؟

به گزارش نمایندگان، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید برنج توسط شالی‌کاران استان‌های شمالی، عنوان کرد: متأسفانه برنج کشاورزان که از در خرداد و تیرماه سال گذشته برداشت شده همچنان در انبارها مانده و ماه آینده فصل برداشت برنج محصول جدید نیز فرا می‌رسد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چنین شرایطی دولت باید اقدام به خرید تضمینی برنج کند، این برنج با کیفیت که با هزینه و زحمتی بسیاری تولید شده، اگر بیش از این در انبارها بماند، دچار آفت می‌ شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

وی تأکید کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام رونق تولید نامگذاری کرده، باید از این تولید ملی حمایت شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار تن برنج در استان‌های شمالی انبار شده و فقط در آمل ۷۰ هزار تن برنج دپو شده است. دولت باید برنج را از کشاورزان خریداری و بر اساس سطح درآمدی مردم توزیع کند،  این اقدامی است که در همه کشورها تولیدکننده صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 13331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضاییان IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    بدبخت از کشاورز گیر نیاووردید؟!! گوشت شد 500 کسی حرف نزد اما تا برنج شد 100 همه ریختن سرش و واردات رو اولیت قرار دادن در سال حمایت از تولید برنج شد 70 تومان. در ژاپن محصول کشاورز پیش پیش دو برابر خریداری میشه اینجا اولویت خرید سَم خالص از هندوستان و پاکستانه.