کد خبر 13352
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

بخشی‌پور بیان کرد:

تسهیل دریافت وام بانکی برای کشاورزان

تسهیل دریافت وام بانکی برای کشاورزان

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با اشاره به قانون لغو ممنوعیت کشت در زمین‌های اختلافی میان منابع طبیعی و مردم، گفت: این زمین‌ها تا زمان تعیین تکلیف نهایی زیر کشت می‌رود و عواید و درآمدهای آن نصیب مردم می‌شود تا رضایت آنها جلب شود.

به گزارش نمایندگان، مجتبی بخشی پورنماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند طرح خوب در زمینه حمایت از تولید و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده شده، گفت: ممنوعیت کشت در زمین های اختلافی بین منابع طبیعی و مردم لغو شد و مردم تا زمان تعیین تکلیف این زمین ها مجاز به کشت در آنها خواهند بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در دهه اخیر شاهد ممانعت منابع طبیعی از کشت در یک سری زمین ها هستیم که مشکلات و نارضایتی هایی را به دنبال داشت، اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان نسل اندر نسل در این زمین ها کار و تلاش کرده و از این محل ارتزاق می کنند، به همین دلیل مجلس به این موضوع ورود و جهت رفع موانع و مشکلات این زمین ها تدبیر کرد که معتقدیم بهترین راه حل نیز همین تصمیم مجلس بود.

وی افزود: این کار باعث می شود تا بخش زیادی از زمین های کشور که منابع طبیعی مدعی مالکیت آنها است تا زمان تعیین تکلیف نهایی، زیر کشت برود و عواید و درآمدهای آن نصیب مردم شده تا رضایت آنها جلب شود.

بخشی پور پذیرش سند مالکیت اراضی کشاورزی و سند چاه های آب کشاورزی به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات را از دیگر اقدامات خوب در زمینه حمایت و کمک به کشاورزان، معرفی کرد و گفت: این کار باعث می شود کشاورزان بسیار راحت تر از تسهیلات بانکی بهره مند شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: در راستای حمایت بیشتر از جامعه کشاورزان بحث بخشودگی کارمزد و بخشش جرائم دیرکرد بازپرداخت تسهیلات دریافتی کشاورزانی که در اثر حوادث غیرمترقبه دچار خسارت و زیان شده اند را در مجلس، مطرح و حمایت کردیم و آن را در بودجه سال جاری به  تصویب رساندیم.

وی اضافه کرد: محاسبه آب بهای مصرفی کشت های گلخانه ای بر اساس تعرفه مصوب فعالیت های کشاورزی نیز از دیگر اقداماتی بود که در جهت حمایت از کشاورزان صورت گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به نقش بسیار مهم کشاورزی در قدرت و استقلال کشورها، خاطرنشان کرد: حمایت مداوم و مستمر از بخش کشاورزی و کشاورزان باید جزء سیاست های اصلی دولت و مجلس باشد.

انتهای پیام

کد خبر 13352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =