کد خبر 13447
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

رفیعی:

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند بخش اعظمی از هزینه‌های صنعت نفت را کاهش دهند

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند بخش اعظمی از هزینه‌های صنعت نفت را کاهش دهند

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای طرح کهاب، تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت می‌توانند بخش اعظمی از هزینه‌های این صنعت را کاهش دهند.

به گزارش نمایندگان، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر نگهداری تجهیزات استخراج و انتقال نفت، بیان کرد: با توجه به قدیمی بودن بخش قابل توجهی از تجهیزات و خطوط انتقال فراورده‌های نفتی در کشور وزارت نفت باید بازدیدهای دوره‌ای از تجهیزات و خصوصا خطوط انتقال فرآورده‌ها را افزایش دهد تا شاهد نشت و بروز خسارات محیط زیستی نباشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات آلودگی هوا در کشور بخصوص در فصول سرد سال استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های کشور است. انتظار داریم وزارت نفت با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به گوگردزدایی از مازوت اقدام کنند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به قانون هوای پاک، تصریح: موضوع اجرای طرح جمع‌آوری بخارات بنزین (کهاب) در تمامی جایگاه های بنزین یکی از الزامات قانون هوای پاک است که وزارت نفت باید هرچه سریعتر نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

وی با تاکید بر این که بخارات بنزین با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد، تاکید کرد: یکی از اولویت‌های فراکسیون محیط زیست مجلس پیگیری موضوعات آلودگی هوا بخصوص اجرایی شدن طرح کهاب است که در این زمینه انتظار داریم سازمان حفاظت محیط زیست هرچه سریعتر ضمن نظارت جدی بر این امر نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند.

رفیعی با اشاره به آمادگی فراکسیون محیط زیست مجلس برای حمایت از شرکت‌های نفتی که در زمینه حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند، بیان کرد: بزودی تمامی این شرکت‌ها را گرد هم می‌آوریم تا ضمن کمک به وزارت نفت برای حفاظت از محیط زیست فرصت‌های بیشتری برای فعالیت‌های آنها در کشور فراهم شود.

انتهای پیام

کد خبر 13447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =