کد خبر 13802
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

اوسطی:

گرانی کالاها و خدمات نگران کننده است

گرانی کالاها و خدمات نگران کننده است

نماینده مردم قروه با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هشدار داد: گرانی های کالا و خدمات و عدم حمایت از تولیدکنندگان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، پرویز اوسطی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از بیانات رهبر حکیم انقلاب نسبت به مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: گرانی همه کالاها و خدمات از جمله مواد غذایی و کالاهای اساسی بسیار نگران کننده و غیرقابل قبول است. از سویی به معنای واقعی از تولیدکننده حمایت نمی کنیم و از طرف دیگر با عدم حمایت از مصرف کننده به اقشار مختلف فشار وارد می شود، بنابراین لازم است در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دقت نظر شود تا چاره اندیشی عاجلی صورت بپذیرد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور افزود: لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید سریعتر به مجلس ارسال شود، زیرا جامعه بازنشسته عمر خود را صرف پیشرفت و سربلندی کشور کرده و در شرایط سختی به سر می برد.

وی در تذکری خطاب به رئیس جمهور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان باید سریعاً پرداخت شود، تعلل در پرداخت گندم تحویل داده شده به مراکز خرید، قطعاً قاچاق، خروج گندم برای مصارف غیرانسانی و تاثیر منفی بر سطح زیر کشور این محصول در سال آینده را به دنبال دارد و به مصلحت کشور نیست.

اوسطی در تذکری به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز افزود: بانک مرکزی مفاد بند (د) ماده ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور درخصوص بخشودگی سود، کارمزد و جریمه های دیرکرد تسهیلات پرداختی به کلیه بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت ۳ سال را باید به شبکه های بانکی ابلاغ نموده، اما به دلیل عدم ارسال تضمین نامه و دستورالعمل اجرایی کار در سیستم بانکی کشور متوقف و کشاورزان بلاتکلیف مانده اند. انتظار می رود تکلیف اجرایی این ماده قانونی به سرعت روشن شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث کمربند شادآباد و زیرگذر مظفرآباد در قروه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان است، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار و بی تفاوتی مجریان و پیمانکاران، اقدامی صورت نگرفته است و بار ترافیکی سنگین داخل شهر به زیرساخت های شهری آسیب رسانده و مشکلات عدیده ای برای مردم به وجود آورده است. عملیات اجرایی این پروژه باید شروع و به مطالبه مردم منطقه پاسخ داده شود.

وی همچنین در تذکر دیگری خطاب به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افزود: محور دهلران-زرین آباد به عنوان یک پروژه ملی استانی با بار ترافیکی سنگین به قتلگاه مردم مظلوم منطقه تبدیل شده است، متاسفانه علی رغم طرح سوال، تذکر، مکاتبات متعدد و پیگیری های مکرر، اراده ای برای اجرای این پروژه وجود ندارد.

انتهای پیام

کد خبر 13802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =