کد خبر 1388
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

جویجری:

ضرورت تجدید نظر در طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و کرخه

ضرورت تجدید نظر در طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و کرخه

نماینده مردم اهواز در مجلس می‌گوید: باید در همه طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کرخه و کارون تجدید نظر صورت گیرد.

 به گزارش نمایندگان ما، شبیب جویجری در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری گفت: دولت علمدار نظام اسلامی است. همه قوا و نهادها لاجرم مساعدت همه جانبه به دولت را سرلوحه کار خود قرا می‌دهند تا شاهد توفیقات رئیس جمهور و دولت برای حل مشکلات مردم از یک سو و حرکت به سمت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی از سوی دیگر باشیم. البته نقد سازنده، دلسوزانه، مشوقانه، منصفانه و نه مخرب در این مسیر نقش بی‌بدیلی در جهت کاهش آزمون و خطا ایفا خواهد کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازهم با بیان اینکه آمار و اطلاعات دقیق و کامل و بروز شده اساس برنامه ریزی دقیق و کامل استاز رئیس جمهور و رئیس سازمان  برنامه و بودجه خواست تا سرشماری نفوس و مسکن را در موعد مقرر انجام داده تا شاهد تحقق واقعی برنامه‌ها باشیم.

وی خطاب به دولتمردان گفت: انتظار می‌رود با برنامه های کوتاه مدت، برای حل موارد فوری از  جمله معیشت مردم، تنظیم بازار، کاهش نرخ تورم و بالا بردن ارزش پول ملی و مسائله کرونا اقدام کند. البته نمایندگان ملت آماده همراهی برای رفع هرگونه خلأ قانونی را دارند.

جویجری افزود: دستگاه دیپلماسی کشور جهت‌گیری حکیمانه‌ای را بر اساس دیپلماسی همسایه محور پیگیری می‌کند که نشان از دقت در سوگیری و مواجه با چالش‌های منطقه ای و بین المللی است و ان‌شاءالله با توجه به اصل حکمت، عزت و مصلحت بیش از گذشته این مهم عملیاتی گردد.  

نماینده مردم اهواز ضمن تشکر از انتخاب استاندار خوزستان گفت: از همه همکاران و دلسوزان و مسئولانی که مرا به کلان نگری و نگاه ملی دعوت می‌کنند می‌خواهم منافع ملی کلان نگر را در پیش رفت استان خوزستان جست و جو کنند و قطعا همه واقف هستند که آبادانی خوزستان، پیشرفت همه کشور را رقم خواهد زد. انتقال آب از کرخه و کارون یک بحث غیر کارشناسی است.

وی افزود: در همه طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کرخه و کارون تجدید نظر شود. پیوست‌های لازم از جمله حق آبه متناسب با نیاز شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست استان مد نظر قرار گرفته ضمن اینکه پیوست‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی ناشی از پیامدهای منفی طرح‌های انتقال مد نظر قرار بگیرد.

جویجری در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به طرح مصوب مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۵ گفت: این طرح موسوم به ۸۰۰هزار هکتار که به ۵۵۰ هزار هکتار کاهش یافته معیار هر گونه تصمیم گیری در وزارت نیرو و شورای عالی آب قرار گیرد.   وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی، شورای عالی آب، دبیرخانه شورای عالی امنیت مالی، سازمان محیط زیست و تمامی دستگاه‌های مرتبط ترتیبی اتخاذ کنند تا طرح‌های جایگزین انقال آب از دریای خلیج فارس و دریای عمان به تصویب برسد، پیشنهاد می‌گردد حداقل دو نفر از نمایندگان استان خوزستان در تمامی جلسات منجر به تصمیمات حضور یابند.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با اشاره به یکاری در این استان، اظهار کرد: متوسط نرخ بیکاری شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون از متوسط نرخ استان بالاتر و متوسط نرخ استان از متوسط کشوری بالاتر است. با توجه به ارائه برنامه ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی پایدار با الگوی ایرانی اسلامی از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد می‌شود که با توجه به اینکه سهم خوزستان حدودا ۶۰ هزار فرصت شغلی پایدار در سال بوده و سهم حوزه انتخابیه بنده حدود ۲۵ هزار فرصت شغلی است؛ این سهم در پایان هر سال با گزارشی شفاف به نظر نمایندگان استان برسد و ما نیز در این خصوص پیگیری جدی خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =