کد خبر 14222
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

مفتح در گفتگو با نمایندگان:

بانک کشاورزی، بازوی بانکی کشور در خرید تضمینی کالاهای استراتژیک است

بانک کشاورزی، بازوی بانکی کشور در خرید تضمینی کالاهای استراتژیک است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: خرید تضمینی گندم به کشاورزان اطمینان می‌دهد که ثبات لازم در قیمت تولیدات آنها وجود دارد و بانک کشاورزی، بازوی بانکی کشور در این زمینه است.

محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان گفت: کشاورزی بخش بسیار مهم در اقتصاد هر کشوری است و در کشور ما به دلیل نقش گسترده‌ای که در تمام مناطق کشور دارند و از سویی نقش محصولات کشاورزی در سبد مصرفی اقتصاد کشور، بسیار حائز اهمیت است و دولت باید تدبیر  مناسبی را در این حوزه داشته باشد.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نقش اساسی و کلیدی را در این زمینه دارد و باید به درستی این ظرفیت بزرگ را در راستای تامین نیازهای کشور مدیریت کند.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی،بانک تخصصی در حوزه کشاورزی است، ادامه داد: این بانک در روستای انجام تکالیف این حوزه با توجه به ضوابط و قواعد یانکی وظایف خود را انجام می‌دهد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود:  انتظار می‌رود در راستای ارتقای بخش کشاورزی، بانک کشاورزی با ساختار خود و نزدیک شدن با بخش کشاورزی وظایف خود را در این بخش انجام دهد.
مفتح گفت: بانک کشاورزی بانک تخصصی حوزه کشاورزی است و تمرکز آن بر بخش کشاورزی در اقتصاد کشور است و این تمرکز باید در راستای رفع مشکلات کشاورزان و بخش کشاورزی بیش از گذشته باشد و رسالت خود را در راستای ارتقا و رشد این بخش انجام دهد.

وی افزود: با توجه به نقش حمایتی بانک کشاورزی در حوزه خرید تضمینی محصولات استراتژیک ضمن اشاره به نقش دولت گفت: خرید تضمینی به کشاورزان اطمینان خاطر می‌دهد که قیمت کالای تولیدی آنها ثبات لازم را دارد و زیانی متوجه کشاورزان نخواهد بود. و بازوی بانکی کشور در حوزه خرید تضمینی محصولات استراتژیک، بانک کشاورزی است.

انتهای پیام

کد خبر 14222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =