کد خبر 14706
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

عباسی در نطق میان دستور:

ظلم به مجلس با هدف غیض ظالمان از کلام رهبری بود

ظلم به مجلس با هدف غیض ظالمان از کلام رهبری بود

عضو کمیسیون انرژی در مجلس گفت: اخیرا ظلمی به مجلس شد که هدف اصلی آن غیض ظالمان نسبت به کلام رهبری و انقلابی نامیدن مجلس بود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۴ تیرماه) و در نطق میان دستور گفت: در شهرستان های کازرون و کوه چنار، اقدامات خوبی تا کنون به همت دولت و مردم صورت گرفته است. در حوزه تامین آب، احداث سد نرگسی و آبگیری به موقع آن نوید بخش رشد اقتصادی و رفاه بیشتر مردم است، با وجود خشکسالی ها با صبوری مردم و تلاش دولتمردان آب شرب تامین شده است و با همکاری بیشتر مردم در جلوگیری از تلافات آب در آینده ای نزدیک مشکلی نخواهیم داشت. تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری رسیده است و تکمیل شبکه جمع آوری پساب شهری شروع شده است. در صورت همکاری و مسئولیت پذیری وزارت نیرو مشکل کشاورزی، باغداری و صنایع در مناطقی از حوزه انتخابیه قابل حل خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت، بیمارستان های موجود تجهیز شده اند، تاسیسات نیاز به رسیدگی بیشتر دارد، بیمارستان امام علی(ع) بعد از بارها تجهیز و راه اندازی شده مرکز پیشگیری از سرطان با کمک خیرین راه اندازی شده است. لازم است که وزارت بهداشت و درمان توجه بیشتری به دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشته و مدیران این مجموعه کارا و توانمند را در حل مشکلات مالی یاری رساند و از آنها بخواهد به فعالیت بخش خصوصی در شهرستان ها بهای بیشتری دهند و در اجرای قانون خوش سلیقه و با انعطاف عمل کند.

نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس بیان کرد: تامین پزشک و کادر درمان و تقویت اورژانس از ضروراتی است که در اولویت هستند و اگر خدمات مناسب به مردم داده شود مردم نیز کمک خواهند کرد، اصلاح حقوق و دستمزد از امور واجب است. بیمارستان ۲۰۶ تخته خوابی کازرون معطل بودجه مناسب است تا عقب افتادگی ۱۰ ساله جبران شود با تکمیل و تجهیز آن قطب سلامت غرب استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی  کازرون تشکیل می شود.

این نماینده مجلس مطرح کرد: در حوزه صنعت عقب افتادگی انباشته ای که وجود داشته با خوش فکری مردم و همراهی نسبتا مناسب ادارات دولتی و حرکت مثبت بخش خصوصی روند پیشرفت شروع شده است، مراکز نوآوری انرژی و زیستی در دانشگاه ها تاسیس شده است، مرکز آموزش فنی و حرفه ای نفت و گاز و پتروشیمی غرب فارس در کازرون ایجاد شده است. کارخانه های ساخت رله خودرو و کالای خواب در سوم خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسیده است شرکت های پایدار انرژی، پایدار صنعت و شیمی صنعت با هدف ارائه خدمات صنعتی و نفتی شروع به کار کرده اند.

عباسی اظهار داشت: شرکت های پایین دست آلومینیوم و مس اقدامات اجرایی را آغاز کرده اند پتروپالایشگاه ۳۰ هزار بشکه ای و فعالیت پایین دستی آن در کنارتخته و خشت مجوز فعالیت را اخذ کرده در زمینه حفاری چاه های نفت، تکمیل و بهره برداری از تاسیسات نفتی بخش خصوصی باور لازم را پیدا کرده و به میدان آمده وزیر نفت این فرصت را غنیمت بدارد و سیر مراحل قانونی را  تصریح بخشد. متاسفانه سوء مدیریت و عدم انسجام مدیریت، تغییر مدیران و به کارگرفتن مدیرانی که روحیه خطشکنی ندارند در بخش معادن و فلزات باعث بی بهره ماندن کشور از روحیه خود باوری کازرون و کوه چنار است لازم است وزیر صمت به این مهم توجه کرده و اصلاحات اساسی را در برنامه خود قرار دهد. ما آمادگی داریم قطب کربن را در کازرون ایجاد کرده و در پیشرفت کشور مشارکت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه کشاورزی و محیط زیست ادامه خشکی دریاچه پریشان آزار دهنده است ذرات معلق در هوای منطقه سلامت مردم را به خطر انداخته نبودن صنعت و استمرار بیکاری مردم را به سمت کشاورزی و باغداری بیش از ظرفیت منطقه کشانده است آب گیری سد نرگسی و اختصاص آب کشاورزی به زمین های حاشیه دریاچه و بستن چاه ها می تواند در احیای دریاچه موثر باشد. جهاد کشاورزی باید ابزار لازم تشویقی را برای اعمال سیاست ها داشته باشد مطالعات آب خیزداری و اختصاص بودجه و اجرای طرح های آب خیزداری در اولویت قرار گیرد احداث راه های بین مزارع و باغ ها به خصوص در کوهستان شهرستان کوه چنار باعث رشد اقتصادی و پیشگیری از آتش سوزی خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: ادارات مدیر زیست و منابع طبیعی خود را با خواست به حق مردم تطبیق دهند و مسئولانه راه گشا باشند مناسب است وزارت جهاد کشاورزی کشت راپیش از موعد مقرر مشخص و ابلاغ کند و از کشاورزان  حمایت کند. تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی باید منطقی و با اعلام قبلی باشد آثار تاریخی گذشتگان و میراث فرهنگی ایرانیان در طول زمان  آسیب دیده اند با اقدامات دولت و مردم نسبت به حفظ و توسعه  گردشگری اقداماتی شده که باید اثرگذارتر باشد. لازم است ستاد هماهنگی و به دنبال آن عملیاتی بین سازمان اوقاف و میراث فرهنگی تشکیل و موارد ابهامی و اختلافی حل شده و اجاره ها واقعی و صرف ترمیم و نگهداری اماکن و آثار شود تمام راه های کازرون و کوه چنار در حال احداث تعمیر و یا تکمیل هستند و ضمن قدردانی از مدیران دولتی خواهان تسریع در عملیات و تامین بودجه مناسب و حمایت از پیمانکاران هستیم.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اخیرا ظلمی به مجلس شد که هدف اصلی آن غیض ظالمان نسبت به کلام رهبری و انقلابی نامیدن مجلس بود.

انتهای پیام

کد خبر 14706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =