کد خبر 15262
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

بدری مطرح کرد

بهره‌مندی از ظرفیت‌های عضویت در سازمان شانگهای در گروی ایجاد زیرساخت ارتباطی و ترانزیتی

بهره‌مندی از ظرفیت‌های عضویت در سازمان شانگهای در گروی ایجاد زیرساخت ارتباطی و ترانزیتی

عضو کمیسیون عمران در مجلس در مجلس استفاده از ظرفیت عضویت در سازمان همکاری های شانگهای را در گروی وجود زیرساخت‌ مناسب حمل و نقل و ترانزیت در کشور دانست و گفت: از ظرفیت کشورهای عضو می‌توانیم برای تکمیل و توسعه کریدورهای اصلی استفاده کنیم.

به گزارش نمایندگان، صدیف بدری عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، گفـت: همواره عضویت در پیمان‌ها و امضای تفاهمنامه‌ها میان کشورهای مختلف زمینه و فرصت همکاری بیشتری را برای کشورهای همسایه دارای اشتراکات منطقه‌ای فراهم می‌کند. از این رو عضویت ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای نیز فرصتی خوبی برای تجارت، بازگانی و توسعه اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود که به خنثی سازی تحریم‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

وی ستفاده از ظرفیت عضویت در سازمان همکاری های شانگ‌های را در گروی وجود زیرساخت‌ مناسب حمل و نقل و ترانزیت در کشور دانست و عنوان کرد: اختلافات میان کشورهای اروپایی با روسیه و وقوع جنگ اوکراین فرصتی را برای کشورمان فراهم کرده تا از مزایای عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و ترانزیت کالا بیشتر بهره مند شویم، اما این مهم در گروی وجود زیرساختهای ارتباطی و ترانزیتی است که امروزه به دلیل نبود این زیرساخت‌ها از ظرفیت‌هایمان به خوبی استفاده نکردیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس عنوان کرد: معمولا در تفاهم نامه‌ها الزامات یا مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری کشورهای عضو وجود دارد، از این رو می‌تواند از این فرصت برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ریلی و کریدورهای شمال - جنوب و شرق- غرب بهره مند شویم. بی تردید این فرصت با توجه به تلاش‌های دولت و حاکمیت ایجاد شده که قابل تقدیر است.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 15262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =