کد خبر 15792
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

نیکزاد:

مهارت‌آموزی و مقررات‌زدایی در دوره سربازی در قالب لایحه باید پیگیری شود

مهارت‌آموزی و مقررات‌زدایی در دوره سربازی در قالب لایحه باید پیگیری شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن ارزیابی مثبت از تدوین لایحه‌ای در دولت در جهت مهارت‌آموزی در دوران خدمت نظام وظیفه بر ضرورت اجباری شدن مهارت‌آموزی برای سربازان تاکید کرد.

به گزارش نمایندگان، علی نیکزاد ثمرین عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد تدوین لوایحی در دولت مبنی بر «تقویت مهارت آموزی سربازان در دوره خدمت» و «اصلاح قانون نظام وظیفه»، گفت: پیش از این ستاد کل نیروهای مسلح با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنند تا در نهایت به یک توافق طرفین که رسیدند با اخذ مجوز در صحن علنی ارائه دهند.

وی ادامه داد: اگر دولت لایحه‌ای را در جهت مهارت‌آموزی ارائه دهد که بر اساس آن کسی که عمر خود را برای دو سال و نیم خدمت وظیفه سپری می‌کند می‌تواند یک مهارتی هم کسب کند بنابراین چنانچه کسب یک مهارت را در دوران خدمت نظام وظیفه اجباری کنند اقدام بسیار خوبی است.

نیکزاد با بیان اینکه تقدیم لایحه برای مقررات زدایی نیز امر مطلوبی است، یادآور شد: در گذشته دانشگاه پلیس که نیرو تربیت می‌کرد همه در آن به طور یکسان دوره می‌دیدند و بعد از ۳ سال که با درجه ستوان ۲ فارغ‌التحصیل می‌شدند برای فعالیت در بخش‌های مختلف اعم از کلانتری، آگاهی، راهنمایی و رانندگی، مرزبانی و ... توزیع می‌شدند سپس کار یاد می‌گرفتند که این کافی نبود اما الان این رویه تغییر کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: هم‌اکنون نیز مهارت‌آموزی و مقررات‌زدایی در دوره نظام وظیفه در قالب لایحه دولت اقدام بسیار مطلوبی است که حتما باید پیگیری شود.

انتهای پیام

کد خبر 15792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =