کد خبر 16766
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

نماینده مردم اورامانات در مجلس:

قانون ساماندهی کوله‌بری ظرف یکی دو ماه آینده ابلاغ می‌شود

قانون ساماندهی کوله‌بری ظرف یکی دو ماه آینده ابلاغ می‌شود

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ قانون ساماندهی کوله‌بری ظرف یکی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش نمایندگان، آرش لهونی، امروز (۲۰ آبان) در مراسم افتتاح گازرسانی به ۲۱ روستای شهرستان جوانرود، با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات گسترده ای در منطقه اورامانات انجام شده، اظهار کرد: در سالهای اخیر شاهد جهش خوبی در خدمات رسانی به مردم این منطقه شاهد بوده ایم که جای قدردانی دارد. 

وی افزود: علیرغم اقدامات بسیار مثبتی که در حوزه های زیرساختی در این منطقه شده، اما کماکان اشتغال یکی از مشکلات اصلی مردم این منطقه است. 

نماینده مردم اورامانات در مجلس تصریح کرد: در این منطقه پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه های گردشگری و مرز وجود دارد که می تواند فرصت های شغلی مناسبی را برای مردم منطقه فراهم کند. 

وی به موضوع کوله بری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری مجلس و دولت و نگاه ویژه ای که طی دوسال اخیر به این موضوع شده، قانون ساماندهی کوله بری به مراحل نهایی رسیده است. 

لهونی اعلام کرد: طی یکی دوماه آینده قانون ساماندهی کوله بری ابلاغ خواهد شد که در بحث معیشت مردم منطقه تاثیرگذار خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: از استاندار کرمانشاه درخواست می کنم تا زمانی که این قانون ابلاغ می شود، زمینه‌ای فراهم کند تا از طریق مجاز شدن چند معبر امکان کوله بری را در این منطقه فراهم کند.  

صرف ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به اورامانات طی ۴ سال 

وی در ادامه با اشاره به گازرسانی به ۲۱ روستای شهرستان جوانرود، اظهار کرد: گازرسانی به این روستاها باتوجه به موقعیت کوهستانی آن کار بزرگ و سختی بود. 

وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته اقدامات خوبی در حوزه گازرسانی در شهرستان صورت گرفته، گفت: تنها طی چهار سال اخیر ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف گازرسانی به چهار شهرستان منطقه اورامانات کرمانشاه شده است. 

وی خاطرنشان کرد: اگر چه در سال‌های گذشته شاخص گازرسانی به این منطقه پایین‌تر از میانگین کشوری بود، اما با کارهای صورت گرفته از میانگین کشوری بالاتر از رفته است. 

وی به اقدامات انجام شده در حوزه آبرسانی، راه سازی و ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان در این شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو شهرستان منطقه اورامانات دارای بیمارستان هستند و بیمارستان دو شهرستان هم در حال اجرا است که بیمارستان ثلاث باباجانی تا بهار ۱۴۰۳ افتتاح می شود.

انتهای پیام

کد خبر 16766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =