کد خبر 1776
۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

کریمی مطرح کرد

قیر رایگان و نگاه ویژه مجلس به مناطق محروم

قیر رایگان و نگاه ویژه مجلس به مناطق محروم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تامین قیر رایگان موجب رونق پروژه‌های عمرانی، تسریع آسفالت راه‌های روستایی، نوسازی شبکه معابر روستایی و شهری، احداث، بازسازی و ترمیم جاده‌ها و در نهایت افزایش رفاه مردم می‌شود.

به گزارش نممایندگان ما، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره تایید طرح استفساریه بند «ز» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درباره تامین قیر رایگان از سوی شورای نگهبان، گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت قیر در سال‌های گذشته ادارت و سازمان‌هایی که در راستای وظایف خود ناچار به استفاده از قیر بودند، مانند وزارت راه  و شهرسازی، بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های هادی روستایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سازمان نوسازی مدارس و... با مشکلات بسیاری روبه‌رو شدند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: این مشکلات موجب شد که مجلس به این موضوع ورود کرده و در قانون بودجه سال 1400 اعتباری برای تامین قیر رایگان پیش‌بینی کند اما شورای نگهبان و وزارت نفت ایرادات و ابهاماتی به این مصوبه وارد کردند که پس از اصلاح مجلس و تعیین تکلیف استفساریه مربوطه، این موضوع نهایی شد.

وی اضافه کرد: تامین قیر رایگان موجب رونق فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی، تسریع آسفالت راه‌های روستایی، نوسازی شبکه معابر روستایی و شهری، احداث، بازسازی و ترمیم جاده‌ها و در نهایت افزایش رفاه مردم می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه براساس این مصوبه‌ مشکلات راه‌های روستایی کشور از طریق تأمین قیر حل خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم با تعیین تکلیف این موضوع برخی از طرح‌هایی که به واسطه کمبود قیر اجرای آن‌ها به تعویق افتاده، هر چه سریعتر اجرایی شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1776

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =