کد خبر 18099
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

روزشمار انتخابات

۲۲ روز تا انتخابات/پایان بررسی شکایات داوطلبان نمایندگی مجلس/زمان ثبت تغییر حوزه انتخابیه خبرگان مشخص شد

۲۲ روز تا انتخابات/پایان بررسی شکایات داوطلبان نمایندگی مجلس/زمان ثبت تغییر حوزه انتخابیه خبرگان مشخص شد

در شرایطی که برخی طیف‌های سیاسی اصولگرا از ائتلاف خبر می‌دهند، در جریان اصلاح‌طلب هنوز امکان ارائه لیست به ویژه در تهران وجود ندارد.

به گزارش نمایندگان، بیست و دو روز مانده تا انتخابات یازدهم اسفند، خبرها از شتاب گرفتن رقابت انتخاباتی در تهران و شهرستان‌ها حکایت دارد.

برخی طیف‌های سیاسی ائتلاف کرده‌اند و برخی جریان‌های سیاسی با وجود حرف و حدیث های بسیار هنوز لیستی ارائه نداده‌اند.

ندای ایرانیان در تهران امکان ارائه لیست ندارد 

نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان درباره احتمال ائتلاف با احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات گفت: ما گفت‌وگوهایی را با برخی احزاب همسو درباره انتخابات داشتیم، اما نتیجه احراز صلاحیت کاندیداهای مجلس توسط هئیت نظارت و شورای نگهبان ما را با محدودیت‌های زیادی مواجه کرد و امکان فعالیت گسترده در انتخابات را از ما گرفت. حتی با وجود رسیدگی به اعتراض رد صلاحیت‌شده‌ها تفاوت چندانی در نتیجه رخ نداده است.

 اظهارنظر خاص درباره رویکرد تأیید صلاحیت نامزدهای خبرگان رهبری

علی جنتی، عضو حزب اعتدال و توسعه درباره انتقادات به ردصلاحیت ها در انتخابات مجلس خبرگان گفت: در دوره‌های مختلفی که من شاهد انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده‌ام فقهای شورای نگهبان می‌دانند چه کسانی می‌توانند وارد مجلس خبرگان شوند و چه کسانی نباید وارد شوند.

تعدادی از نامزدها را می‌شناسم که به آن‌ها گفته شده اگر به فلان استان بروید تایید می شوید اما در استان دیگر تایید نمی‌شوید. علت این است که شورای نگهبان خودش در آن استان کاندیدایی را قبول دارد و می‌خواهد نامزد خودش رای بیاورد.

 ثبت درخواست تغییر حوزه انتخابیه خبرگان از فردا 

نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از فردا تا ۲۲ بهمن می‌توانند از طریق مراجعه به فرمانداری‌های مراکز حوزه و یا ستاد انتخابات کشور درخواست خود برای تغییر حوزه انتخابیه را ثبت کنند و تصمیم‌گیری در این زمینه با شورای نگهبان خواهد بود.

تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۵ روز است و از ۲۵ بهمن آغاز و ۹ اسفندماه به پایان می‌رسد.

 پایان بررسی شکایات داوطلبان مجلس شورای اسلامی

امروز بررسی شکایات داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در شورای نگهبان به پایان می‌رسد و اسامی نهایی داوطلبان، امشب به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

 هشدار حدادعادل به اصولگرایان

غلامعلی حدادعادل، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: نیروهای انقلابی باید از پیروزی‌ها و شکست‌های انتخابات‌های دوره‌های اخیر درس بگیرند.

شرایط ایجاب می‌کند از بُعد میدانی انتخابات و کف خیابان غافل نشویم و ظرفیت نیروهای اقشاری و محلات عضو شورای ائتلاف را در مناطق مختلف شهر برای اجرای عملیات بزرگ انتخابات ساماندهی و بسیج کرده و فضا را برای مشارکت پرشور فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 18099

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =