کد خبر 2399
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

عباس زاده:

درک واقع‌بینانه‌ای نسبت به تحولات قفقاز در ایران وجود دارد

درک واقع‌بینانه‌ای نسبت به تحولات قفقاز در ایران وجود دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: درک بسیار واقع‌بینانه‌ای از موضوع قفقاز و جمهوری آذربایجان بین نهادهای مربوطه در نهادهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

به گزارش نمایندگان ما، محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روز گذشته نشست مشترکی با حضور اعضای مجمع نمایندگان شمال غرب کشور از جمله «علی نیکزاد» نایب رییس مجلس، تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «اجاق‌نژاد» نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و «سید عباس موسوی» سفیر ایران در باکو و همچنین تعدادی از مسئولان و کارشناسان معاونت خارجی وزارت اطلاعات پیرامون تحولات قفقاز برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از کارشناسانی که سابقه سفارت در جمهوری آذربایجان داشتند، از آنها برای حضور در این نشست دعوت شده بود که از جمله می‌توان به «احد قضایی» که سابقه سفارت ایران در باکو را دارند، اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در این جلسه، درباره تحولات قفقاز بسیار مفصل صحبت شد، اظهار داشت: خوشبختانه درک بسیار واقع‌بینانه‌ای نسبت به تحولات قفقاز و جمهوری آذربایجان بین نهادهای مربوطه در نهادهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. این درک، محاسبه و تحلیل واقع‌بینانه از شرایط جمهوری آذربایجان و تحولات قفقاز چشم‌انداز روشنی را در خصوص آینده منطقه و ارتباط جمهوری اسلامی ایران با همسایگانش به ویژه جمهوری آذربایجان در پیشرو قرار می‌دهد.

عباس‌زاده مشکینی افزود: جلسه بسیار رضایت‌بخش و مفصلی بود. امیدوارم این جلسات تداوم داشته باشند و خروجی آن به تدوین یک سند راهبردی درخصوص سیاست‌های ایران در منطقه قفقاز و همسایگان ایران در قفقاز به ویژه جمهوری آذربایجان منجر شود.  

انتهای پیام

کد خبر 2399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =