کد خبر 8912
۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

بیانیه کمیسیون امنیت ملی در خصوص تحرکات قفقاز جنوبی؛

جمهوری اسلامی ایران، کشورهای منطقه را به رعایت حُسن همجواری فرا می­ خواند

جمهوری اسلامی ایران، کشورهای منطقه را به رعایت حُسن همجواری فرا می­ خواند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه ای در خصوص تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی اعلام کرد: صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­ المللی و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب­ ناپذیر است که هرگونه خدشه در آن غیرقابل پذیرش و مغایر با اصول حقوق بین ­المللی است.

به گزارش نمایندگان ما، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به بیان مواضع مطرح شده در جلسات اخیر این کمیسیون پیرامون تحولات و تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی پرداختند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:  

«باسمه تعالی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون  تخصصی پیگیری­ کننده مباحث مرتبط با امنیت و سیاست خارجی در هفته جاری، جلسات متعددی را با حضور نهادها و دستگاه­های ذی­ربط و کارشناسان خبره پیرامون تحولات منطقه قفقاز جنوبی برگزار کرد که امید است نتایج آن بتواند به پیشبرد هر چه دقیق­تر اهداف اصولی کشور، ثبات و امنیت منطقه ­ای کمک نماید.

متأسفانه در ماه‌­های گذشته برخی تحرکات موجب شده است تا زمینه‌­های برهم خوردن معادلات و ترتیبات امنیتی و سیاسی در این منطقه حساس پدید آید.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با لحاظ نمودن تحولات و اهمیت موضوع بر این نکته تأکید دارد که صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­ المللی و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب­ ناپذیر است که هرگونه خدشه در آن غیرقابل پذیرش و مغایر با اصول حقوق بین ­المللی است. جمهوری اسلامی ایران، کشورهای منطقه را به رعایت حُسن همجواری فرا می­ خواند و بدیهی است که در برابر فتنه ­گری ­هایی که توسط صهیونیسم بین ­الملل و ناتو در منطقه در قالب طرح­ های توطئه ­آمیز ژئوپولیتیکی دنبال می ­شود واکنش مناسب، قاطع و به موقع خواهد داشت و رویاهای موهوم تاریخی و بلند پروازی‌هایی که صلح و امنیت پایدار را نقض می‌کند، به دور از واقعیت تاریخی و الزامات ژئوپولیتیکی این منطقه می ­داند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی براساس رسالت و وظیفه ذاتی خود، تحولات این منطقه را همچنان با حساسیت و دقت مضاعف همچنان در دستور کار خود خواهد داشت و متناسب با منافع ملی، اقدامات لازم را معمول و از حقوق حقّه ملت ایران صیانت خواهد نمود.»

انتهای پیام

کد خبر 8912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =