کد خبر 2436
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

امیرآبادی:

ایجاد راهکار برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان

ایجاد راهکار برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گفت: ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی دو جانبه ایران و پاکستان از طریق ایجاد اتاق تهاتر و افزایش سطح مبادلات اقتصادی به صورت پایاپای، راه عبور از تحریم ها است.

به گزارش نمایندگان ما، رئیس و اعضای هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان  در روز پایانی سفر خود در کراچی با سیدمرادعلی شاه سروزیر ایالت سند دیدار و گفتگو کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار با سروزیر ایالت سند، همراهی و همبستگی ایران و پاکستان در کراچی را نقطه تلاقی همکاری های دو کشور دانست و گفت: در طول تاریخ همسایگی، قرابت ایرانیان با مردم پاکستان همواره از طریق مرزها و بنادر وجود داشته و بندر کراچی نقش به سزایی در توسعه و گسترش مراودات اقتصادی فی‌مابین برعهده داشته است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با اشاره به سفر پیشین گروه دوستی پارلمانی کشورمان به کراچی یادآور شد: ارتباط فعال و خوبی بین ایالت سند پاکستان و جمهوری اسلامی ایران برقرار است و رفت و آمدهای سیاحتی ـ زیارتی میان این بندر و شهرهای ایران، نشان از دیرینگی روابط دینی ـ فرهنگی است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان خواهان همکاری مراکز دانشگاهی، حوزه های کشاورزی و همچنین تجاری ـ اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شد و تأکید کرد: تعامل با دانشگاه های بین المللی ایرانی از جمله دانشگاه جامعه المصطفی می تواند در ارتقاء مسیر علمی ـ تحقیقاتی و آموزشی دو کشور تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا و حمایت پاکستان در موضوعات بین المللی از جمهوری اسلامی ایران، اجرای طرح خط لوله گازی میان دو کشور را برای توسعه پاکستان به ویژه ایالت سند بااهمیت خواند و تصریح کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا مانعی بر سر راه مستقیم تعاملات میان ایران و پاکستان بوجود آورده است و ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی دو جانبه از طریق ایجاد اتاق تهاتر و افزایش سطح مبادلات اقتصادی به صورت پایاپای، راه عبور از تحریم ها می باشد.

در ادامه این دیدار، سید مراد علی شاه سروزیر ایالت سِند پاکستان نیز ضمن تقدیر از حضور رئیس و هیأت گروه دوستی پارلمانی کشورمان در کراچی گفت: تحکیم روابط دوستانه و برادرانه میان پاکستان و جمهوری اسلامی ایران از کانال تبادل هیات های پارلمانی و دولتی در مسیر مطلوبی قرار داد و امید است که این تعاملات منجر به توسعه  مراودات اقتصادی میان دو کشور گردد.

سروزیر ایالت سند همچنین تأکید کرد: مقامات ایالت سند برای گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران  تلاش نموده  واز طریق رایزنی های فرهنگی، سیاسی و تجاری از ارتقاء سطح همکاری ها و مناسبات دو کشور استقبال می کنند.

گفتنی است، در این نشست آقایان محسن پیرهادی، اسماعیل حسین زهی، ملک فاضلی و خانم الهام آزاد نمایندگان مردم تهران، خاش، سراوان و نایین در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حاضر بودند و ارتقاء سطح مناسبات و گسترش همکاری های اقتصادی فی‌مابین در ایالت سند پاکستان را خواستار شدند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 2436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =