کد خبر 3995
۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

اسماعیلی:

سعی می‌کنیم امنیت شغلی را برای کارکنان شرکتی و قراردادی فراهم شود

سعی می‌کنیم امنیت شغلی را برای کارکنان شرکتی و قراردادی فراهم شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس جزئیاتی از طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و گفت: در جلسات کمیسیون اجتماعی سعی خواهیم کرد تا امنیت شغلی را برای کارکنان شرکتی و قراردادی فراهم کنیم.

به گزارش نمایندگان ما، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۷ نوع قرارداد برای کارکنان وجود دارد که لازم است این مسئله ساماندهی شود.

وی افزود: با تصویب و اجرای این طرح قرار است ساز و کار لازم برای حذف امضاهای طلایی استخدام، حذف رانت، فساد، روابط ناسالم استخدامی و در نهایت ایجاد عدالت استخدامی با نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد شرکت های وابسته به دولت، با نگاه مردم محور تهیه و اجرا شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بر اساس این طرح قرار است شرکت‌های واسطه تحت عنوان شرکت‌های خدماتی که بین کارکنان شرکتی، حجمی، پروژه‌ای و ساعتی و بخش هایی که نیاز به این کارکنان دارند حذف شوند.

اسماعیلی گفت: برخی شرکت‌ها به دلیل سوءمدیریت و نبود نظارت صحیح سودهای هنگفتی از آن خود کرده‌اند در حالیکه این پول‌های هنگفت باید به کارکنان شرکتی می‌رسید و این وضعیت باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کارکنان دولت دارای قراردادهایی به‌عناوین مختلف هستند، این نیروهای کار حقوق خود را از بودجه عمومی کشور دریافت می‌کنند اما دریافتی‌ها متناسب با کاری که ارائه می‌دهند نیست و با توجه به حضور واسطه بین آنان و وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها امنیت شغلی نیز ندارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت، بیان کرد: بر اساس این طرح زمانی که شخصی قراردادش از شرکتی به پیمانی و یا از پیمانی به رسمی تغییر کند، قطعا بر میزان حقوق افراد تاثیر می‌گذارد اما نکته که وجود دارد این است که شاکله حقوق که حقوق مشمول فعلی کارمندان است و حقوق مستمری که در حال حاضر پرداخت می‌شود، همان میزان خواهد بود لذا در این طرح وارد بحث حقوق و مزایا نمی‌شویم چون که این موضوع قانون خاص خودش را دارد.

نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت تلاش خواهند کرد تا درباره ساماندهی کارکنان دولت به یک راه حل برسند تا امنیت شغلی این قشر تأمین شود، بیان کرد: در جلسات کمیسیون اجتماعی سعی خواهیم کرد تا امنیت شغلی را برای کارکنان شرکتی و قراردادی فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای‌ پیام

کد خبر 3995

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =