کد خبر 5142
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

میلیون‌ها ایرانی چشم‌انتظار تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی استخدام کارکنان قراردادی دولت هستند

میلیون‌ها ایرانی چشم‌انتظار تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی استخدام کارکنان قراردادی دولت هستند

 عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرح ساماندهی استخدام کارکنان قراردادی دولت گفت: میلیون ایرانی و هزاران خانواده چشم انتظار تصویب و ابلاغ این طرح هستند.

اردشیر مطهری عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، با اشاره به وضعیت نابسامان پرداخت ها در دولت، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اظهار داشت: بعد از دعوت از رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و کارشناسان این سازمان برای حضور در جلسات کمیسیون اجتماعی قرار بر این شد که سازمان امور اداری و استخدامی کشور لایحه ای را برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کمیسیون اجتماعی ارائه دهد  اما در عمل این اتفاق نیفتاد.  

مطهری با اشاره به جامعیت این طرح خاطر نشان کرد: تمام افرادی که مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ششم هستند و تمام دستگاه‌ها ذیل این طرح قرار می‌گیرند.   

وی افزود: علاوه بر نهادهای دولتی، بسیاری از دستگاه‌های دیگر که با عنوان خصولتی شناخته می‌شوند و همچنین دستگاه‌هایی مثل صداوسیما که به نوعی زیر مجموعه نهاد مقام معظم رهبری هستند نیز در این طرح دیده شده اند.  

مطهری ازعدم اقدام سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص ارائه لایحه برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت نیز سخن گفت و افزود: چون سازمان اداری و استخدامی کشور به این امر مبادرت نورزید، ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با دستور آقای رئیسی در جهت ساماندهی کارکنان و اجرای عدالت به نوعی دولت هم موظف شده که این موضوع را پیگیری کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تبیین دیدگاه سازمان اداری و استخدامی کشورخاطر نشان کرد: تاکید آقای لطیفی بر این بود که همین وضعیت موجود استخدام کارکنان را باید با نظارت بیشتر مدیریت کنیم که این از نظر مجلس قابل قبول نیست.  

مطهری ادامه داد: این طرح در نهایت در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید و به هیات رییسه و معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا در دستورکار صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان حذف پیمانکاران و واسطه‌ها را از مزایای این طرح برشمرد و افزود: ماده ۶ این طرح می‌گوید افرادی که از طریق مقاطعه‌کاران یا پیمانکاران به استخدام درآمده‌اند، کلاً از حالت پیمانکاری خارج می‌شوند. افراد با خود سازمان یا نهاد و معاونت پشتیبانی آن، قرارداد می بندند.  

مطهری ۱۴ ایراد شکلی و محتوایی معاونت قوانین مجلس به این طرح را وارد دانست و تصریح کرد: طرح برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شد و از طریق بحث و تبادل نظر با مرکز پژوهش‌های مجلس این ایرادات برطرف شد که برای بارگذاری در سامانه طرح‌ها و لوایح در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار داده شده است.

وی افزود: با توجه به آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس، سایر طرح‌ها و لوایح تا پایان زمان بررسی و تصویب آن از دستورکار صحن خارج شده است. لذا بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به دلیل بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به سال آینده موکول می‌شود.

مطهری تصریح کرد: ما تلاش کردیم به گونه‌ای ایرادات آن را رفع کنیم که در زمان بررسی این طرح در صحن علنی مجلس با موانع قانونی مواجه نشده و به سرعت به تصویب برسد.

مطهری گفت: جمعی از نمایندگان ( ۱۷۰ نفر) با تدوین نامه ای از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرده اند تا این طرح پس از بررسی لایحه بودجه با اولویت در مجلس بررسی شود ... اما، تا قبل از زمان اعلام وصول آن در صحن این امضاها بلااثر خواهند بود.  

مطهری درباره زمان تصویب طرح ابراز داشت: علی رغم اینکه خیلی  کارشکنی شد و حتی از طرف سازمان امور استخدامی همکاری لازم نشد؛ با جدیت تصویب طرح را دنبال خواهیم کرد.

میلیون‌ها خانواده چشم‌انتظار تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هستند.

وی گفت: در مجلس به اتفاق دیگر نمایندگان مردم، با جدیت و  با همکاری دو لت تصویب و اجرای این طرح را دنبال می‌کنیم تا شرمنده میلیون‌ها تن از موکلین محترم نباشیم.

انتهای پیام

کد خبر 5142

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شجاعی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 0
    وقتی یک جوان 36 ساله که با رانت وپارتی آمده مسئول امور استخدامی کشور شده چه میدانه که نیروی شرکتی با 15 یا 10 سال سابقه ومدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کمترین حقوق و نبودن امنیت شغلی دارد نوکری میمانکار را میکند چه میداند که چه ظلمی به نیروی شرکتی ها میشود نیروهای شرکتی برده های پیمانکار ودلال وکارفر ما ها ودولت هستن کجایی جناب رئیسی رای دادام که دولت ومجلس انقلابی عدالت رعایت کنه نه یک جوان از خدا بی خبر ودوست ورفیق دلال ها وکارفرما بشه رئس امور استخدامی کشور .
    • ناشناس IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      6 0
      یا همه یا هیچ کس
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 0
    انشلا
  • داودطنوریان IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 2
    نمایندگان باید ازدولت پیروی کنند
  • سیّد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 1
    دستتون درد نکنه سال خوبی داشته باشید
  • علیرضا IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 0
    مابه این وعدهاوپاس کردنها وموکل شدن طرهای مجلس ازاین ماه به اون ماه وازاین سال به اون سال دل خوش نیستیم امیدمان بخداست وبس
  • مریم IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    11 6
    ایثارگران رسمی شدن ولی با هفت پست که در قرلرداد متصدی امور دفتری بود الان متصدی خدمات عمومی یعنی خدمتگزار این قانون حمایت از ایثارگران خجالت اوره
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 1
    افرادی که مخالف این طرح هستند شاید یا خودشان پیمانکار نیرو انسانی هستند یا زی نفع میباشند درغیر این صورت دلیل دیگری ندارد
  • مجید IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    این مرتیکه یلا قبا رو از وزیر کار میخواهیم استارت بزنه لطیفی رو میگم دزد تازه به قدرت رسیده رو بردارن
  • زهرا IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 0
    گر این طرح به مرحله اجرا دربیاد خیلی از جوانها که الان حدود نصف حقوقشون هزینه واسطه گری شرکت ها میشه ، امکان ازدواج پیدا میکنن پس اگر بفکر افزایش جمعیت هستید اول باید امکان ازدواج رو فراهم کنید امیدورام سازمان استخدامی این رو درک کنه
  • ناشناس IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 0
    چشم انتظار نباشید نه دیگه جایی برا استخدام فارغ التحصیل های جدید هست نه برا استخدام نیروهای قراردادی با مدارک بالا وبیست سال خدمت دارن نیروهایی رو به اسم ایثار گر بدون آزمون استخدام رسمی میکنند که تعداد عجیب زیاده مثلا تو یه بیمارستان دولتی دویست نفری پنجاه تا دیگه نیروی طرحی اجباری رو بدون آزمون استخدام طرف یک ماهه آمده استخدام رسمی اینها باید دوسال طرح بدن واموزش بعد برا استخدام مثل بقیه آزمون بدن ظالمانه است یکی بدون از مون استخدام بقیه نیروهای طرحی بعد از دوسال برن خونه تا آگهی استخدام بزنند. حتی مدیر واحدها گیج شدن نمیدونند با این مازاد نیروی استخدام اجباری چه کار کنند جا براشون ندارن کار هم بلد نیستندایجاد ردیف های الکی سیستم ادارات با این سهمیه ها فلج میشه
  • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 1
    ترخدا به فکر کارگران باشید چند ماهه درانتظاریم
  • احمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 1
    امیدواریم که مجلس ودولت انقلابی این طرح را تصویب واجراء کنند تا کارمندان وکارگران اضطراب شغلی نداشته باشند متاسفانه از زمان دولت سازندگی این خیانت وظلم به قشرکارمندوکارگر واردشد
  • محسن IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    اگر این طرح به سال ۱۴۰۱ موکول بشه دیگه کسی پیگیرش نمیشه و ول میشه به خدا ما کاگرها چشم امیدمون به ثبت رسیدن این طرح هست فقط شم میتونید کمکمون کنید این ور عید درستش کنید یک عیدی به کاگرهای بیچاه بدید ممنون
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 1
    شیر مادرت حلالت. ننگ باد بر تمام زالو صفتان پیمانکار و موسسان آنها.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 0
    واقعا شما هانماینده هاومسوولان بی کفایت و بی لیاقت اگریی طرح برای خودتان بوداینقدربه تاخیر می انداختید،،بخدااه قشر مظلوم جامعه زودگرفتارتون میکند،،چطوربادلهای سنگی خودتان وعده کرده بودید انشالله عیدی خوبی خواهیم داد،خداوکیلی این پیمانکاران و سرمایه داران چه وعده های به شمادادندوچقدرپول ودلاروغیره،،،،گرفتید،،که اینطورسریعاجازدید،،به این ایام شعبانی قسم میدم که متعلق به امام زمان (ع)است چنان شرمنده خانواده هاتون بشویدکه هیچ وقت سرتان رابلندنکنیدوهمیشه شرمندگی برایتان بماند،اگر واقعا مسلمان باوجدان انسانی داریدتجدیدنظرکنیدوتاعیداین طرح رابه سرانجام برسانید
  • حشمت اله ذهاب قدم IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 0
    آن شاالله وست واسطه گران دلالان قطع بشه
  • کارمند قرار دادی علوم پزشکی تبریز ۲۵ ساله قراردادی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 0
    سلام تو را بخدا ما را هم رسمی یا پیمانی کنید از دست این مدیران که نقی به توق میخوره میگن در اختیار کارگزینی قرار می دهیم و حقمان را ضایع می کنند تو را بخدا این کار را زودتر بکنید.
  • محمد آزاد اسدی IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 0
    با عرض سلام و احترام خدمت تمامی عزیزانی که با دل جان ب فکر طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و پیمانکاری هستن امروز 14 هنوز کارخانه بارز سنندج حقوق نیروهای شرکتی را پرداخت نکردن در حالی که نزدیک پایان سال هستیم و عید را با هزار خوشی سپری کنیم ولی متاسفانه حقوقی که ندان زندگی روزمره رو سپری کنیم چه برسه ب این برای بهارمون رو شادی کنیم فقط التماس میکنم این طرحی که پیش رو هست هر چه سریعتر ب تصویب برسد درود بر ریس جمهور عزیزمان با حرف زیباش که چهار نفر در یک اتاق عدالت نیست که حقوقشان یکی نباشد
  • احسان IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 5
    شما چرا تیتر عوض میکنید ولی یک ساله همین متن تکراری رو میزارین.؟
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    باید باتصویب طرح ساماندهی انقلاب جدید در ادارات دولتی رخ بدهد باید دست ظلم را از سفره های کارگران برید باید نشان داد ایران زیر سایه ی عدالت قرآن اسلامی شد باید نمایندگان ورئیس جمهور طرح راتصویب کنند تا میلیونها نفر در شرایط سخت گرانی امیدی برای زندگی داشته باشند ما هرگز عقب نخواهیم کشید اینرا به مخالفان طرح بگویید
  • محمد صادق IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    دروود به شرفت اقای مطهری
  • ایمان IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    خدا خیر به هیچ سنگ اندازی تواین ماجرا نده دزدای اشغال اگه طعم فقر رو چشیده بودن ومنافع خودشون وسط نبود سنگ اندازی نمیکردن
  • حمید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    امیدوارم خانمانتان بسوزد که زندگی مارا به آتش کشیدید. مرگ بر تبعیض. مرگ بر صدایی بجز عدالت تمام کمال‌ . یا همه یا هیچ کس. نمایندگان استیضاح استیضاح. راهکار مقابله با تبعیض کندن زالو های جامعه از بیت المال. ایران چشم هایت را ببند و روزگار تلخ ما را بر خاکت نبین . کجایند مردان بی ادعا. اینها جیبشان سوراخ است پر نمیشود که راضی به حذف این پیمانکاران بشوند.
  • پاشازاده IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    انشالله ۱۴۰۱ همه کارکنان قراردادی وشرکتی تبدیل وضعیت و رسمی بشن تا از اضطراب نجات پیداکنندوبه آرامش برسند
  • علی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام خسته نباشید خدمت شما شما را به امام حسین قسم میدم حذف شرکت های و پیمانکاری را اجراحی کنید بخدا با این این حقوقضیه کم در حسرت همچی ماندیم خودتون رو جای ما بزارید وجدانن چه به حالتان میشه
  • جعفر IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    این سازمان استخدامی اینقدرسنگ اندازی میکنه درقبال این سنگ اندازی چقدربهش پیشنهادکردن وگرفته
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    مجلس ... توقف توقف
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    سازمان اداری استخدامی داره به شرکت ها و سازمان ها فشار میاره، که در قبال تبدیل وضعیت ایثارگران به کارگر دائم پست های بلاتصدی از چارت سازمانی حذف شوند. در صورتیکه این اتفاق بی افتد حتی اگر این طرح در مجلس تصویب شود دیگه پست سازمانی برای تخصیص به این قرارداد معین و شرکتی و... وجود نخواهد داشت. بعد سازمان اداری استخدامی بهانه میاره چارت برای تبدیل وضعیت این نیروها وجود ندارد.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    اینجوری که بوش میاد از این مجلس به اصطلاح انقلابی بخاری بلند نمیشه ،انشالله دوستان سهمیه دار که رسمی شدن هم از توبره بخورن هم از آغل مالیات و عوارضشون از هم جیب ما بگیرن ، ایرادی نداره دفعه بعدی هم در کاره نوبت ماهم میشه آقایان نماینده .
  • قرارداد موقت نفت IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    این طرح قلب عدالت در جمهوری اسلامی را نشان گرفته است اگر تصویب شود عدالتی وجود دارد......
  • حسین رحیمی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    شما هم فقط وعده و وعید پوچ میدید انگار نه انگار پدر کارگران داره در میاد زیر دست پیمانکاران بی وجدان
  • بهزاد IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    مخالفان طرح تبدیل رو باید ......نامگذاری کرد
  • RO ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    همشون دروغ دروع دروغ ۴۰ساله این دروغهارو میشنویم
  • ممنون IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    خدا خیرتون بده انشالله خداوند پشت و پناه هتان باشد
  • ممنون IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    خدا خیرتون بده انشالله خداوند پشت و پناه هتان باشد
  • هاشم IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    با سلام به کلیه دزدان مملکت و موسس محترم و بیامرزی اصل ۴۴ خصوصی سازی و تملک سازی ایران اسلامی....‌کارگران گرامی دوستان عزیز من این وعدها همش وعده های سرخرمن است اینا دارن زمان می‌خرن چطوره که ریس دولت موافق این طرحه و مجلس هم موافق فقط یک سازمان فسقلی استخدامی مخالف و همین سازمان دزدمحور جلوی این طرح را میگیره خنده دار نیست همش بازی اینا دستشون با پیمانکاران محترم مدرسه ساز و خیر تو یک کاس است و باهم معامله میکنن فقط ایثارگر و جانبازان گرامی از سفره این کشور سهم دارن بقیه مردم بدبخت که توی جنگ تحمیلی این همه متضررشدن و جنگ زده و حیرون و ویرون شدن سهمی ندارند ...همش برای ایثارگران، جانبازان ، شهدا ، بقیه مردم بوقن
  • هوشنگ IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    باسلام خدمت دست اندر کاران وهمه کسانی که به هر طریق پیگیر تبدیل وضعیت کارگران زحمت کش هستند صمیمانه تشکر میکنم اینجانب مدت 29 سال است که بصورت پیمانی در شرکت توزیع برق شیراز خدمت میکنم ولی هنوز پایم روی پوست پیاز است و با این دستمزد کم از عهده خانواده بر نمی‌آیم وهمیشه شرمنده خانواده هستم چون نمیتوانم با این حقوق کم آنها را خوشحال کنم شما بزرگواران را بخدا سوگند میدهم که فکر کارگران زحمت کش باشید خداوند شما را آجر بدهد
  • یاسین IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    شما نتوانستید اوضاع تغییر وضعیت پرسنل شرکتی ایثارگر را دستور قطعی.و کنترل داشته باشید که ایا سازمان دولتی مثل دانشگاهها انجام دادند؟چرا دستوری که میدهید پیگیری نمیشود .چرا چرا چرا؟؟؟!!؟؟
  • حمید DE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    ما با اعتماد به حرفهای ریس جمهور آقای رییس که قول داد کارمندان دولت را تعیین تکلیف میکند از لحاظ امنیت شغلی .منتظر اجرای وعده ریس جمهور در مورد خود وهمه همکاران خودمان در سراسر کشور هستیم یکبار برای همیشه.به امید خدا
  • حمید DE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    ما با اعتماد به حرفهای ریس جمهور آقای رییس که قول داد کارمندان دولت را تعیین تکلیف میکند از لحاظ امنیت شغلی .منتظر اجرای وعده ریس جمهور در مورد خود وهمه همکاران خودمان در سراسر کشور هستیم یکبار برای همیشه.به امید خدا
  • مالک IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام اگه آقای رئیسی این کار انجام بده همه مردم میفهمن که واقعا داره کار می‌کنه یکی از بزرگترین کارهایی که باید انجام بدن
  • جواد IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    با سلام..لطفا یه فکری به حال ما نیرو های خرید خدمات آموزشی آموزش پرورش کنید..یک ساله حقوق ندان ..در صعب العبور ترین مناطق محروم و مرزی و عشایری داریم خدمت میکنیم که نیرو های رسمی نمیرن اونجا ها.هیچ مزایا و حقوقی نداریم و اسمی از ما نیس..ما هم زن و بچه داریم..فقط تکلیف ما رو روسن کنید یا بگید از سال دیگه نیاییم .
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    به عنوان یک کارگر قالب بندی حرفه آیی که در مهندس تجربه دارد و در طول سال روزانه هر روز برای پیمانکار کار می‌کنی به جز روزهای بارانی و پنج روز اول عید همه روزها باید سر کار باشی آخرش هم پیمانکار حتی عبدی هم به تو نمی‌ده چون روز مزد هستی
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    ره مثلا یک پدری که بیست سال است با دو فرزند در جایی شرکتی کار میکند را جلوی چشمانش رها کرده و با رای مجلس سیزدهم پسر ایثارگر مجرد دو سال سابقه کار را تغییر وضعیت و.استخدام میکنید کجای عدالت هم چین چیزی ،،عدالت است عدالتهایتان هم عین بیعدالتی است هر کسی آزمون استخدامی نداده باید ده سال حداقل سابقه شرکتی داشته باشد تا استخدام رستمی شود این یعنی عین عدالت. نه این که فردی بیست سال سابقه با داشتن زن فرزند را در یک ارگان رها کنید و.پسر و دختر مجرد فرزند ایثارگر را جلوی چشمانش استخدام کنید. آه این افراد چطوری مجلس سیزدهم باید بدهد