کد خبر 2219
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

گودرزی:

وضعیت استخدام و قراردادهای دولتی بی‌سامان و ناعادلانه است

دولت بزودی لایحه «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» را به مجلس می‌آورد
وضعیت استخدام و قراردادهای دولتی بی‌سامان و ناعادلانه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وضعیت استخدام نیروهای دولتی یادآور شد که در یک مهلت ۴۵ روزه قرار شده است که دولت طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» را در غالب یک لایحه ارائه کند.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه بنا بود کارکنان دولت حقوقشان یکسان و پیمانکاران حذف شوند اما این اتفاق نیفتاد، است، اظهار داشت: صرفا کارهایی که موقت است و خرید خدمت محسوب می‌شود باید توسط شرکت‌های پیمانکاری انجام شود؛ اما خدمات دائم و مستمر می‌بایست از طریق قرارداد بین نیروی انسانی و دستگاه‌ها و سازمان انجام شود تا از هرگونه تضییع حق جلوگیری شود.  

وی تصریح کرد: شایسته نظام نیست که نیروی انسانی که سرمایه کشور محسوب می‌شود را با عنوان موقت استخدام اما با انجام کار دائم وارد دستگاه‌ها کند. این مسائل باعث تبعیض و بی‌عدالتی است و موجب ایجاد نابسامانی در نظام اداری کشور می‌شود.  

عضو کمیسون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این روند نظم امور استخدامی را نیز به هم می‌زند، گفت: یعنی از آن طرف نیاز داریم که طبق قوانین بالادستی هرگونه جذب نیرو از طریق ضوابط و استخدام باشد و باید با نیروی کار، عادلانه و منصفانه برخورد و رفتار شود که با وجود وضعیت موجود همه این‌ها به هم ریخته است و نیاز به ساماندهی در کشور وجود دارد.  

وی در مورد اقدامات مجلس درباره سرو سامان دادن به این مسئله نیز خاطرنشان کرد: مجلس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را در کمیسیون اجتماعی نهایی کرده است اما در جلسه و نشست مشترکی که با معاون اداری استخدامی رئیس‌جمهور داشتیم به این توافق رسیدیم که ظرف ۴۵ روز این طرح در قالب لایحه بازنگری و تقدیم مجلس شورای اسلامی شود که اکنون در ایام ۴۵ روزه تنظیم لایحه هستیم.

منبع: ایلنا

انتهای پیام

کد خبر 2219

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =