کد خبر 457
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

گودرزوند چگینی:

استعفای زاکانی، برای مردم قم محرومیت به همراه دارد

استعفای زاکانی، برای مردم قم محرومیت به همراه دارد

نماینده مردم رودبار در مجلس ضمن مخالفت با استعفای زاکانی تاکید کرد: با این استعفا، مردم قم ۳ سال از داشتن یک نماینده محروم می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (شنبه 23 مردادماه) ضمن مخالفت با استعفای علیرضا زاکانی و تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: ان شاالله بتوانیم این ایام حسینی عمل کنیم و حسینی رفتار کنیم و آزادگی را از امام حسین (ع) بیاموزیم.

وی افزود: من از بُعد شخصیت آقای زاکانی صحبت نمی کنم، موضوع استعفای آقای زاکانی از منظر قانون اساسی را بررسی می کنیم. وظایف نمایندگی در اصولی از قانون اساسی مطرح شده است، اولین نکته ای که مطرح شده است، اصل 84 قانون اساسی است که می گوید نمایندگان در برابر ملت ایران مسئولیت دارند. اصل 85 ، نمایندگانی را قائل به شخص می داند و براساس اصل 67 قانون اساسی نمایندگان قسم یاد کرده اند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران باشند.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظر من با این استعفا تمام این موارد زیرپا گذاشته می شود و سه اصل مهم قانون اساسی زیرپا گذاشته می شود. مردم قم چه گناهی کرده اند که به شما اعتماد کرده اند؟ هزینه برگزاری یک انتخابات بسیار زیاد است، آیا این را محاسبه کرده اید؟ آیا به این فکر کرده اید که اگر از یک جایگاه با سطح بین المللی به یک شهرداری در کشور کوچ کنید، چه اتفاقی برای کشور می افتد؟

گودرزوند ادامه داد: اولا دیگر انتخابات میاندوره ای وجود ندارد و تا پایان دوره مردم قم از یک نماینده محروم خواهند بود! و شما به مردم قم تعهداتی داده اید. در سخنرانی ها و در بخش های مختلف برای گرفتن آرای مردم سخنرانی داشتید و تعهد کردید که در دوره نمایندگی بتوانید در سطح ملی و حوزه انتخابه موثر باشید؛ امروز با حضور شهرداری و استعفای خود، این محرومیت برای مردم قم در سه سال باقیمانده بجا می ماند و چه کسی این مسئولیت را تقبل می کند؟

وی تصریح کرد: اگر از نگاه دیگری به این موضوع بپردازیم، در متن استعفای شما تفسیرهای مختلفی وجود داشت، بیان مقام معظم رهبری قابل تفسیر نیست. ایشان خیلی روشن و شفاف نمایندگان را منع کردند که برای پُست گرفتن، حرص و طمع نداشته باشند. حتما پُست گرفتن در شهرداری تهران نیازمند رایزنی است و نمایندگان عزیز یقین داشته باشید که گرفتن پُست در میان اعضای شورای شهر تهران، با استقبال شورا روبرو نیست، چه بسا که تعداد زیادی کاندیدای این پُست بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: من نمی خواهم وارد بحث تناسب شغل با شاغل شوم، اما پیامی که مقام معظم رهبری دادند، تکلیف نمایندگان را مشخص کرد، چگونه می شود فردی نماینده مجلس باشد و ادعای انقلابی بودن داشته باشد، اما فرمایشات معظم رهبری را تفسیر کند، آن هم تفسیر به نفع خود. من معتقدم این تفسیرها فقط برای منافع شخصی جایگاه دارد. لذا انتظار دارم با توجه به جایگاهی که دکتر زاکانی در مجلس دارند و اینکه یکی از جایگاه های مهم یعنی مرکز پژوهش ها توسط هیات رئیسه به وی واگذار شده است، با این استعفا موافقت نکنید و ایشان در کنار نمایندگان بمانند و به مردم حوزه انتخابیه خدمات دهند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =