کد خبر 484
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳

میرتاج الدینی:

حضور وزرای پیشنهادی کار و ارشاد در نشست امروز برنامه و بودجه

حضور وزرای پیشنهادی کار و ارشاد در نشست امروز برنامه و بودجه

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: و اسماعیلی در نشست امروز عصر این کمیسیون حضور یافته و اولویت‌های کاری خود را در وزارتخانه‌های کار و ارشاد اسلامی تشریح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، سید محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به بررسی کارنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز گفت: عبدالملکی وزیر پیشنهادی بعدی بود که امروز در  نشست این کمیسیون حضور یافت و برنامه‌های خود را از نظر کیفی تشریح کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های این وزیر پیشنهادی فعالیت در حوزه اقتصادی بویژه اقتصاد مقاومتی است و وی در این حوزه صاحب نظر است. عبدالملکی تجربه فعالیت در بخش‌های اقتصادی و کمیته امداد را در پرونده کاری خود دارد و در حوزه اشتغال آفرینی با ارائه طرح های مناسب حدود 199 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است و اکنون نیز ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را در دستور کار و برنامه‌های خود قرار داده است.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی کار برنامه‌های خود را در حوزه توجه به روابط کاری در تمامی بخش ها مانند کارفرمایان، کارگران و دولت و ایجاد انسجام میان آنها و همچنین توجه به حقوق و دستمزد کارگران  تشریح و اعلام کرد، میزان حقوق و دستمزد نسبت به میزان تورم در کشور کافی نیست و همیشه حقوق و دستمزدها از میزان تورم عقب مانده و این عقب ماندگی ها باید جبران شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: عبدالملکی در هر بخش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وضعیت موجود را تبیین و چالش ها و موانع را اعلام و راهکارهای خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب تشریح کرد. نگاه اقتصادی وی می‌تواند، نوید ایجاد یک تحول به نفع جامعه و اشتغالزایی خصوصا در مناطق محروم را بدهد.

رویکرد سیاستی اسماعیلی، تکیه بر محورهای نظارتی و حمایتی و پرهیز از مداخله مستقیم 

 نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این جلسه حضور یافت،گفت: رویکرد سیاستی اسماعیلی در این وزارتخانه بیشتر بر محورهای نظارتی و حمایتی و پرهیز از مداخله مستقیم و بیجا تکیه دارد. وی در حوزه رویکرد عملیاتی نیز معتقد به کارگیری سیاست های حمایتی و یارانه ای جهت تحقق محصول استاندارد و استفاده از ظرفیت های مردمی و اهالی فرهنگ و هنر است.

وی اظهار کرد: اسماعیلی پرهیز از نگاه ابزاری و جزیره ای به فرهنگ، پرهیز از تمرکزگرایی و مرکز گرائی و توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر را از برنامه های خود در این وزارتخانه برشمرد واعلام کرد، تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بطرف خودکفایی و سوددهی سوق دهد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 484

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =