کد خبر 4931
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

نامه رییس فراکسیون روحانیت مجلس به وزیر ارشاد درباره حواشی جشنواره فیلم فجر

نامه رییس فراکسیون روحانیت مجلس به وزیر ارشاد درباره حواشی جشنواره فیلم فجر

رییس فراکسیون روحانیت مجلس در انتقاد به حواشی چهل و سومین دوره جشنواره فیلم فجر نامه‌ای را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرد.

به گزارش نمایندگان ما، سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در انتقاد به برخی حواشی چهل و سومین دوره جشنواره فیلم فجر نامه‌ای را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر اسماعیلی زیدعزه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

با احترام، مراسم جشنواره فیلم فجر که هر سال در ایام الله سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بنابر روال سال‌های گذشته انجام می‌شود، این مراسم را به عنوان یک رویداد فرهنگی-هنری از هرجهت قابل توجه می‌سازد و علاقمندان به چنین جشنواره‌ای در انتظارند تا از بهترین و موثرترین دستاوردهای هنری و فرهنگی اطلاع پیدا کنند.

اینگونه جشنواره‌ها با توجه به همه ویژگی‌هایی که دارد و در فرهنگ‌سازی نقش مهم و کارسازی دارند، البته باید متذکر شد که همیشه فرصت‌طلبانی هستند که از این موقعیت پیش آمده سواستفاده می‌کنند و دیدگاه‌های منحرف و خلاف شرع خود را از بلندگوهای رسمی و حکومتی اعلام می‌دارند و روح و روان مردم با ایمان و پای بند به احکام نورانی اسلام را جریحه دار می‌کنند. جشنواره چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی که در این روزها برگزار شد علاوه بر نکته های مثبتی که داشت از جهات دیگر مورد نقد و اشکال بود که مسئولان ،به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی پرسش‌های مردم مومن، با غیرت، انقلابی و نیز خانواده‌های معظم شهدا باشند.

از مسئولان و دست اندرکاران می‌پرسند این جشنواره که به مناسبت ایام الله دهه فجر تشکیل شد مراسم تقدیرش چه تناسبی با فرهنگ فجر و انقلاب اسلامی داشت. اصولا شماها و برخی از این حضرات و مخدرات که برای نمایش و گرفتن جوایز به روی صحنه آمدند به دنبال کدام ((فجر)) و بزرگداشت کدام انقلاب بودند؟ چرا برخی از این به اصطلاح هنرمندان شریف و جریان سینمایی کشور هزینه ایجاد می‌کنند؟ فرزندان انقلاب و مسئولان انقلابی به سینما و جریان سینمایی کشور، برای رشد و بالندگی فرهنگ و ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی امید دارند، پس چرا برخی صحنه سینمای کشور را مبارزه با اعتقادات مردم با ایمان قرار می‌دهند و از این فرصت‌ها سو استفاده و عقده گشایی می‌نمایند؟ چرا یک فیلم نامه‌نویس بی اطلاع از مسائل فقهی و شرعی در جایگاه فقاهت و مرجعیت دینی می نشیند و فتوا صادر می‌کند؟

جای بسی تاسف است برای آن بازیگری که می گوید کسی حق ندارد به ما بگوید که چه پوششی و چه لباسی داشته باشیم و به هرگونه بخواهیم میتوانیم لباس بپوشیم و با هرشکل و شمایلی در جامعه حضور پیدا کنیم. بله در محیط شخصی و خصوصی خود آزاد هستید و هیچکس به شما دیکته نمی کند که چگونه باشید ولی هنگامی‌که در جامعه قدم می‌گزارید باید در محیط اجتماعی ضوابط و قواعد زندگی و رفتار در جمع را مراعات کنید. به این علیا مخدره! باید گفت: آیا شما می توانید در شهر به هرگونه که بخواهید رانندگی کنید؟ یا رانندگی قواعد و دستورالعمل هایی دارد. آیا شما می توانید به هرگونه و در هر حجم و ارتفاعی ساختمان بنا کنید؟ یا سازمانی مانند شهرداری و نظام مهندسی قواعدی را به شما دیکته می کند. و آیا...

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور می‌خواهیم تا برای این دسته از بازیگران و عوامل تولید فیلم‌ کلاس‌های آموزشی تدارک ببیند و آنها را با حقوق عمومی و اجتماعی بیشتر آشنا کند.

امیدوارم در شرایطی که ریاست محترم جمهوری حضرت آیت الله رئیسی و کابینه‌اش با تلاش شبانه‌روزی در پی به سامان رساندن و رفع مشکلات هستند با نظارت بیشتر از اینگونه هنجارشکنی‌ها و حاشیه سازی‌ها جلوگیری به عمل آید.

موفق باشید سیدرضا تقوی

نماینده مردم شریف تهران و رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام

کد خبر 4931

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =