کد خبر 5013
۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

گزارش اختصاصی؛

مذاکرات باید به گونه ای باشد که به بهبود وضعیت اقتصادی مردم بیانجامد

مذاکرات باید به گونه ای باشد که به بهبود وضعیت اقتصادی مردم بیانجامد

از نظر نمایندگان مجلس مذاکرات باید به گونه ای باشد که به بهبود وضعیت اقتصادی مردم بیانجامد و بتواند دستاورد های چشمگیری را برای کشور به وجود بیاورد.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: نگرانی هایی هنوز درمورد مذاکرات وین هست که برطرف نشده و اذهان عمومی را به تکاپو انداخته است.

این درحالی است که از سوی وزارت خارجه به مردم اعلام شده بود که منافع قطعی مردم ایران، حقوق حقه ایران و دستاوردهای هسته ای کشور همه در این مذاکرات صیانت می شوند و برای این نسل و نسل های آتی به عنوان افتخار باقی خواهند ماند، اگر در مورد دو، سه موضوع باقی مانده، تعهد طرف های مقابل را ببینیم می توانیم وارد فاز نهایی شدن توافق شویم. گفت وگوهای جدی در این زمینه در جریان است. ما هنوز منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا در این زمینه هستیم و متأسفانه هنوز آن اراده را در آن ها ندیده ایم که این تصمیمات از سوی آن ها گرفته شود.

اما هنوز نگرانی های در این باره مطرح است که برطرف نشده است.

گفته شده است که گفت‌وگو با انگلیس درباره بازپرداخت بدهی انجام شده و سفرهایی بوده و در این سفرها جزئیات آن مجددا و برای چندمین بار نهایی شده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و امروز منتظر عملیاتی شدن این توافقات هستیم، که به نوبه خود کمی از نگرانی ها کاسته است.

ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی قراردادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی امضا کردند، اما لندن، بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تحویل این تانک‌ها به ایران را متوقف کرد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:آمریکائی ها بدانند تهدید، هشدار و بازی تکراری ضرب الاجل های ساختگی راه رسیدن به یک ‌توافق خوب نیست. جبران خروج غیرقانونی از ‌ برجام، اجرای پیشنهادات عملی، مثبت و سازنده ‌ جمهوری اسلامی ایران و اهتمام طرف های غربی و ‌ آمریکا برای بازگشت به تعهدات، تعیین کننده زمان پایان مذاکره و یا رسیدن به یک توافق خواهد بود.

حکم دادگاه انگلیس در خصوص بدهی به ایران مدت هاست که صادر شده، روشن است که دولت انگلیس تاکنون قانون گریزی‌های پی در پی‌ای انجام داده است. مسیر مذاکرات پرداخت بدهی دولت انگلیس به ایران فارغ از مسیر مذاکرات وین است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی و عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس می گوید: ایرانی مستقل و قوی خواسته هر ایرانی است، برجام حق ادا نشده ما است که با صلابت و مطمئن بایستی بجا آورده شود. شرایط جهانی بگونه ایی است تنها راه مناسب، همراهی و رفتار عاقلانه غرب و هم قطاران اشان با خواسته های حداکثری ایران است.

از نظر نمایندگان مجلس مذاکرات باید به گونه ای باشد که به بهبود وضعیت اقتصادی مردم بیانجامد و بتواند نتایج چشمگیری را به وجود بیاورد.

انتهای پیام

کد خبر 5013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =