کد خبر 5216
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

علی زاده:

نباید سرنوشت کشور را به برجام گِره بزنیم

 نباید سرنوشت کشور را به برجام گِره بزنیم

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: برجام قراردادی مانند هزاران قراردادی است که دولت با کشورهای مختلف انعقاد می کند لذا نباید سرنوشت کشور را به آن گِره بزنیم.

به گزارش نمایندگان ما، علی علی‌زاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت فعال تر شدن سفارتخانه های ایران در خارج از کشور، گفت: برجام قراردادی مانند هزاران قراردادی است که دولت با کشورهای مختلف انعقاد می کند لذا نباید سرنوشت کشور را به آن گِره بزنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سابق اشتباهی بزرگ انجام داد و اقتصاد کشور را به برجام مرتبط کرد لذا همواره شاهد فراز و فرودهایی در عرصه تجاری بودیم، اظهار کرد: بر این اساس اکنون باید بدانیم خنثی سازی تحریم ها عامل رهایی از مشکلات است که از مسیر برجام نمی گذرد بلکه از طریق افزایش سطح ارتباط با همسایگان و کشورهای شرقی محقق می شود.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس با بیان اینکه تولید درون‌زای برون نگر امری قابل تامل است که در کلام رهبر انقلاب نیز مورد تاکید قرار دارد، ادامه داد: بنابراین دیپلمات ها و رایزن های اقتصادی کشورمان سربازان اقتصادی ایران در خارج بشمار می روند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه سفارتخانه های کشورمان در نوک پیکان جهاد اقتصادی ملت ایران قرار دارند و باید راه را برای تجار و بازرگانان باز کنند، افزود: بر این اساس مقرر شد تعداد رایزن های اقتصادی کشورمان در سال ۱۴۰۰ به ۳۰ نفر برسد و در آینده ای نزدیک به یکصد رایزن ارتقاء یابد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از ۲۵ رایزن اقتصادی در سفارتخانه هایمان درخارج از کشور مستقر شدند و این روند نیز ادامه داد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 5216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =