کد خبر 5308
۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

سرمدی:

۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی در لایحه بودجه پیش بینی شده است

 ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی در لایحه بودجه پیش بینی شده است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از اختصاص و پیش بینی ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این میزان ارز ترجیحی مجوز داده شده به دولت برای تامین کالاهای اساسی چون دارو، نهاده دامی و کشاورزی، گندم، تجهیزات مصرفی پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی افزود:در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس به دولت این اختیار را داد تا با ارز ترجیحی ۹ میلیارد دلاری تصویب شده برای کالاهای اساسی، تامین دارو و نهاده دامی و کشاورزی... با این شرط که  اگر بتواند زیرساخت و شرایط لازم را ایجاد کرده و تکانه‌های قیمت گرانی دارو و نهاده کشاورزی و دامی و کالاهای اساسی مردم را زمین گیر نکند و غیر متعارف گران نشود ارز را حذف کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که دولت نتواند این زیرساخت را اجرا کند دولت ملزم به اجرای این مبلغ پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای ارز ترجیحی بوده که مجلس بر دولت تکلیف کرده و باید از این ارز استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: شرط حذف ارز ترجیحی این بوده که قیمت‌های کالاهای اساسی نباید از آخرین قیمت‌های پایان شهریور ۱۴۰۰ گرانتر شود.

سرمدی واله بیان کرد:بنده از جمله مخالفین حذف ارز بین نمایندگان بوده‌ام و در جلسات غیر علنی که با حضور مقامات مرتبط صورت گرفت نسبت به تبعات و آثار حذف ارز و فشار آن بر مردم تذکر داده ام.

انتهای پیام

کد خبر 5308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =