کد خبر 5908
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

قالیباف:

پیگیر دهک بندی دولت و حذف برخی یارانه بگیران هستیم

پیگیر دهک بندی دولت و حذف برخی یارانه بگیران هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده قائنات درباره حذف برخی یارانه بگیران گفت: این موضوع با جدیت دنبال می شود و در جلسه سران قوا مطرح شده است. علاوه بر این کمیسیون اجتماعی نیز موظف به پیگیری دهک بندی دولت و حذف برخی یارانه بگیران شده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سلمان اسحاقی نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری ضمن تشکر از قالیباف به جهت مدیریت جلسات صحن گفت: ما در مجلس سه بازوی مشورتی اعم از مرکز پژوهش ها، کمیسیون ها و مشاوران تخصصی و انفرادی داریم، اما بدعت اشتباهی گذاشته شده که به رأی گیری نمایندگان آسیب می زند، کمیسیون ها یا دولت نمی تواند درباره پیشنهادات مطرح پیرامون طرح و لوایح نظری نداشته باشد. نظر تخصصی کمیسیون ها درباره پیشنهادات برای نمایندگان مهم است و آن را در رأی  گیری مدنظر قرار می دهند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در مورد مسائلی که پیگیری می کنیم، اتفاقی به نام جراحی اقتصادی در کشور رخ داده، اما برخی موضوعات در این جراحی نادیده گرفته شده است. متاسفانه از دورترین روستاها و نقاط حوزه انتخابیه تماس می گیرند و می گویند که یارانه شان قطع شده است، در حالی که قرار ما این بود ضمن حفظ قیمت های شهریور سال گذشته، جراحی اقتصادی انجام شود، اما این اتفاق نامبارک به شکل دیگری رخ داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم خطاب به رئیس مجلس، پیشنهاد داد که کارگروه یا تیم جهادی ای را مدنظر قرار دهید تا بتواند دغدغه مردم را در کنار گرانی ها که در آینده می تواند تثبیت قیمت ها را داشته باشد، پیگیری کند. ضعیف ترین مردم جزو یارانه بگیران نیستند، لذا در کنار حمایت از دولت، ضروری است دولت را مکلف کنید در یک بازه زمانی تکلیف حق مردمی که اجحاف شده را تعیین و آنها را مورد توجه قرار دهد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده پیرامون نظر کمیسیون ها درباره پیشنهادات طرح و لوایح گفت: برخی پیشنهادات در کمیسیون مطرح نشده و نمایندگان در صحن علنی آن را بیان می کنند، لذا کمیسیون درباره آن نظری ندارد، کما اینکه ممتنع هم یک رأی است، بنابراین این موضوع وارد نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف یارانه برخی از مردم و گرانی های اخیر، یادآور شد: در رابطه با بحث دهک ها در نطق و تذکر یادآور شدم که این موضوع با جدیت دنبال می شود. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز موظف به پیگیری موضوع شده، روز گذشته هم در رابطه با همین بحث با شخص رئیس جمهور محترم جلسه ای داشتم و صحبت کردیم. این مسئله پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 5908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =