کد خبر 5928
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

حاجی پور:

کمیسیون آموزش توجیه قانونی برای تعویق کنکور ارشد پیدا نکرد

کمیسیون آموزش توجیه قانونی برای تعویق کنکور ارشد پیدا نکرد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی موضوع تعویق کنکور ارشد در نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: پس از بحث و بررسی و استماع گزارش نماینده ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که معیارها در آزمون پیش رو تغییری نیافته و طبق برنامه زمان بندی شده، کنکور ارشد ۱۴۰۱ در تاریخ مقرر خود برگزار خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: دستورکار نخست امروز بررسی مشکلات مدارس ایرانی خارج از کشور بود که در حال حاضر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، افزود: بسیاری از این مدارس با مشکلات جدی مالی مواجه بوده و این در حالی است که در بودجه ۱۴۰۱ مورد حمایت مجلس قرار گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در بخش دیگری از نشست امروز کمیسیون به موضوعی ورود کرد که در جلسه علنی صبح امروز این ماموریت را رئیس مجلس به کمیسیون آموزش محول کرده بود. موضوع تعویق کنکور ارشد در جلسه امروز مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از بحث و بررسی و استماع گزارش نماینده ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که معیارها در آزمون پیش رو تغییری نیافته و براساس قانون کنکور ارشد ۱۴۰۱ در تاریخ مقرر خود برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: دستورکار بعدی امروز کمیسیون حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و بررسی عملکرد این صندوق بود که از ظرفیت های این صندوق با توجه به نامگذاری شعار سال جهت تحقق آن مورد بررسی قرار گرفت. مجلس شورای اسلامی در قانون جهش تولید دانش بنیان و قوانین بودجه دو سال اخیر کمک های ویژه ای به این صندوق جهت حمایت از ایده های خلاقانه و شرکت های دانش بنیان داشته است لذا انتظار می رود عملکرد صندوق نیز با این رویکرد ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام

کد خبر 5928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =