کد خبر 7322
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

حاجی پور:

تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با دقت بیشتری صورت می گرفت

تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با دقت بیشتری صورت می گرفت

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با کنکور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون آموزش با حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش برگزار شد و موضوع جلسه بحث ۴۰ و ۶۰ درصد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور بود.

وی افزود: ما به دنبال عادلانه برگزار شدن آزمون بودیم. به طور مثال بین دانش آموزی که در سیستان و بلوچستان آزمون می دهد با دانش آموزی که در تهران، شیراز یا مراکز استان ها که از امکانات بالایی برخوردار هستند آزمون می دهد، قطعا تفاوت فاحشی از جهت بار علمی وجود دارد، بنابراین این دانش آموز نمی تواند با دانش آموز تهرانی رقابت کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: این موارد موضوعاتی بود که در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد و همه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون متفق القول بر این موضوع تاکید داشتند و امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی از این موضع خود عقب نشینی کند و از تصمیم خود برگردد.

حاجی پور گفت: ما نمی خواهیم خدای نکرده روی تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ایرادی وارد کنیم ولی حرف ما این است که تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با دقت بیشتری صورت می گرفت، چراکه بحث دانش آموزان مناطق محروم مطرح است و نمی توان به راحتی تصمیم گرفت که کنکور بر اساس ۴۰ و ۶۰ درصد باشد چون دانش آموزان مناطق محروم با مناطق پیشرفته یا بعضی از مدارس غیرانتفاعی که امکانات بسیاری در راستای آموزش دارند و هزینه های بسیاری می کنند، نمی توانند رقابت کنند.

وی افزود: موضوع دیگر که در جلسه امروز کمیسیون بررسی شد اتفاقاتی بود که در رابطه با موضوع کنکور ۱۴۰۱ افتاد. سالم ترین کنکوری که برگزار شد امسال بود چرا که تمام تقلبات لو رفت و کسانی که در حوزه تقلب سرمایه گذاری کردند دستشان رو شد و به اهداف خود نرسیدند و بنابراین در سطح کشور سروصدا کردند. اسناد این موضوع بررسی شد که در خیلی از جاها حتی کسانی هزینه کردند که در مناطق محروم در آزمون شرکت کنند که راحت تر بتوانند تقلب کنند اما لو رفتند و دستگاه ها و امکانات آنها را گرفتند و وزارت اطلاعات طوری عمل کرد که اجازه نداد کسی تکان بخورد.

سخنگوی کمیسیون آموزش یادآور شد: عده ای هستند که سالیان بسیاری است سرمایه گذاری کردند و نفع بردند و جیب مردم را زدند ولی امسال زمین گیر شدند.

حاجی پور در پایان گفت: طبق وعده ای که به دانش آموزان و خانواده های آنها داده بودیم آقای زلفی گل وزیر علوم و آقای عباسپور رئیس سازمان سنجش کشور در جلسه امروز کمیسیون آموزش حضور داشتند.

انتهای پیام

کد خبر 7322

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =