کد خبر 6048
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

صدای داوطلبان کارشناسی ارشد؛

عدم رعایت قانون توسط رییس سازمان سنجش/ مسئولان به قوانین تعیین شده توسط خودشان هم پایبند نیستند!؟

عدم رعایت قانون توسط رییس سازمان سنجش/ مسئولان به قوانین تعیین شده توسط خودشان هم پایبند نیستند!؟

تصاویری در خبرگزاری ها منتشر شده که نشان می دهد رئیس سازمان سنجش به قوانینی که توسط خود این سازمان در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی نوشته شده پایبندی نشان نمی دهد.

به گزارش نمایندگان ما، پیش از برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۱ دستورالعمل بهداشتی، نحوه  فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. متاسفانه طبق تصاویر معتبر موجود در خبرگزاری فارس، عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش الزامات بهداشتی ای که توسط خود سازمان ابلاغ شده بود را رعایت نکرده است.

عدم رعایت قانون توسط رییس سازمان سنجش/ مسئولان به قوانین تعیین شده توسط خودشان هم پایبند نیستند!؟

بخشی از الزامات بهداشتی شامل موارد زیر می باشد:

۱- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

۲- چنانچه مبتلا به بیماری کرونا هستید در زمان ورود به حوزه برگزاری آزمون،  (با ارائه رسید نتیجه آزمایش PCR) مسئولین حوزه را مطلع نمایید تا پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص بعمل آورند.

۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری نمایید.

۷- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

۸- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۹- در صورت داشتن سئوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

۱۰- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

با توجه به موارد سخت گیرانه فوق که بر رعایت حداکثری موارد بهداشتی از سوی داوطلبان شرکت در کنکور تأکید دارد سوال اینجاست چرا مسئولین برگزاری این آزمون و مشخصاً شخص رئیس سازمان سنجش از رعایت پروتکل های بهداشتی سر باز زده است؟ آیا با چنین اقدامی می توان از داوطلبان انتظار رعایت مفاد را داشت؟  

بنابراین این مطالبه کاملاً بر حق است که در چنین مواردی مسئولان به مواردی که خود بر آن تأکید دارند پایبندی کامل داشته باشند چرا که این افراد باید به مثابه الگو برای رعایت قوانینی باشند که توسط نهاد زیردستی خود به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.  

انتهای پیام

کد خبر 6048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =