کد خبر 6410
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

فیروزی:

ناوگان هوایی کشور ما فعال و بروز نیست

ناوگان هوایی کشور ما فعال و بروز نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایرلاین ها باید متناسب با شرایط و امکانات خود برنامه ریزی کرده و نسبت به فروش بلیط اقدام کنند تا شاهد تاخیر های چند ساعته و اختلال در برنامه ریزی مسافران نباشیم.

به گزارش نمایندگان ما، رحمت الله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت ورود سازمان هواپیمایی به تاخیر چندین ساعته پروازها و نقص فنی هواپیماها، بیان کرد: واقعیت این است که ناوگان هوایی کشور ما فعال و به روز نیست. میانگین سنی هواپیماهای کشور بین ۲۰ تا ۲۵ و یا حتی بیشتر است. طبیعتا این هواپیماها با مشکلات قطعه مواجه شده و روند تعمیر و جایگزینی قطعه سبب تاخیر در پروازها می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم با گشایش هایی که ایجاد خواهد شد شاهد ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور باشیم. اما در شرایط کنونی لازم است که شرکت ها بر اساس وضعیت ناوگان خود برنامه ریزی انجام دهند. برنامه ریزی خارج از ظرفیت ناوگان و افزایش پروازها سبب بروز مشکلاتی شده که در نهایت به تاخیر پرواز می انجامد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید متناسب با امکاناتی که در دسترس دارند برنامه ریزی کرده تا بتوانند به طور معقول به مسافران خدمات ارائه دهند. ناوگان هوایی کشور نیاز به مساعدت ویژه دارد. باید هواپیماهای جدیدی وارد شود. از سوی دیگر شرکت های هوایپمایی نیز برای ورود قطعه نیازهای ارزی دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت باید تسهیلات در اختیار ایرلاین ها قرار دهد تا بتوانند قطعه وارد کنند. ایرلاین‌ها نیز باید متناسب با امکانات خود برنامه ریزی کنند تا شاهد تاخیرهای چند ساعت و نارضایتی مسافران نباشیم. سازمان هواپیمایی کشوری نیز به عنوان متولی امر باید نظارت دقیقی بر این موضوع داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 6410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =