کد خبر 6443
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

مقتدایی در دیدار با نایب رئیس مجلس ارمنستان:

ایران از تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی با ارمنستان حمایت می کند

ایران از تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی با ارمنستان حمایت می کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ارمنستان، گفت: کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس نیز از تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور حمایت می‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی با هاکوپ آرشاگیان نایب رئیس مجلس ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

مقتدایی در ابتدای این دیدار، با اشاره به اینکه ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ارمنستان جایگاه مناسبی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد و ما همواره از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ارمنستان حمایت کرده ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همین راستا، با اشاره به ظرفیت‌های پارلمانی برای کمک به تقویت روابط و همکاری های دوستانه دو کشور افزود: ما در کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور حمایت  خواهیم کرد.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سابقه طولانی ارتباطات دوستانه دو کشور گفت: دو ملت جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان اشتراکات فراوانی برای توسعه روابط در زمینه های مختلف دارند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان رئیس کمیته آب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از همکاری های مشترک در مسائل زیست‌محیطی از جمله حوزه آبی رود ارس استقبال می کنیم.

نایب رئیس مجلس ارمنستان: مشارکت سازنده ایران برای تأمین صلح، امنیت و ثبات در منطقه ضروری است

در ادامه این دیدار، هاکوپ آرشاگیان نایب رئیس مجلس ارمنستان با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: مراودات و همکاری های پارلمانی فیمابین رشد مناسبی داشته است و مجالس ارمنستان و ایران نقش کلیدی در توسعه روابط دوستانه فیمابین در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد تأسیس روابط دو کشور گفت: در سی‌امین سالگرد استقرار روابط دوستانه بین ارمنستان و ایران، امیدواریم دستاوردهای بزرگ تری را برای دوره جدیدی از مناسبات فیمابین طراحی و اجرا کنیم.

نایب رئیس مجلس ارمنستان در ادامه افزود: ارمنستان گسترش همکاری‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی با ایران را یک موضوع راهبردی و حائز اهمیت می داند و جایگاه والایی برای جمهوری اسلامی ایران در افق‌های نوین روابط مبتنی بر حسن همجواری قائل است.

وی در این راستا، مشارکت سازنده ایران را در تأمین صلح، امنیت و ثبات منطقه ای، ضروری دانست.

در این دیدار همچنین آقای پاپویان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران نیز با اشاره به ظرفیت های فراوان دو کشور در توسعه هرچه بیشتر روابط خاطرنشان کرد: ارمنستان تمایل دارد بخش های مختلف دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در پروژه‌های مشترک عمرانی، صنعتی، فنی- مهندسی و حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته باشند و در این زمینه امکانات مناسبی را نیز در نظر گرفته است.

انتهای پیام

کد خبر 6443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =