کد خبر 6462
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

عباس زاده:

مجلس بر رعایت کلمه به کلمه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اصرار دارد

مجلس بر رعایت کلمه به کلمه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اصرار دارد

سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما از تصمیم سازمان انرژی اتمی در محدودسازی همکاری های فراپادمانی با آژانس حمایت می کنیم گفت: مجلس بر رعایت کلمه به کلمه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اصرار دارد.

به گزارش نمایندگان ما،محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در توضیح جلسه فوق العاده امروز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داشت: با توجه به اقدام سیاسی کشورهای اروپایی در تهیه پیشنویس قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون امنیت ملی جلسه ای با حضور کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی تشکیل داد. آقای کمالوندی در ارتباط با تحرکات اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و تعدادی از کشورهای اروپایی عضو برجام و قطعنامه احتمالی علیه اقدامات صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی ارائه کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه غربی ها با هدف افزایش فشار سیاسی به جمهوری اسلامی ایران به دنبال اقدامات غیرقابل قبول و صدور قطعنامه هستند، این موضوع مطرح شد که ایران تصمیمات عزتمندانه ای در مقابل این اقدام اتخاذ کرده است. تعلیق بخشی از تعهدات و نظارت های فراپادمانی از تصمیماتی است که جمهوری اسلامی در مقابل این رفتار آژانس در دستورکار قرار داده، ما نیز در کمیسیون از این اقدامات عزتمندانه حمایت می کنیم چرا که اعتقاد داریم هدف غربی ها آغاز یک بازی سیاسی و فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران است . آن ها به دنبال این هستند که با این تحرکات برای کشور هزینه اقتصادی ایجاد کنند.

عباس زاده ادامه داد: کمیسیون ضمن حمایت از سیاست های مقابله جویانه دولت در موضوع هسته ای معتقد است باید اقداماتی صورت گیرد تا تحرکات کشورهای غربی تاثیری بر موضوع معیشت مردم نگذارد لذا باید تدابیری اندیشیده شود که رفتار غربی ها آثاری در اقتصاد کشور به ویژه معیشت مردم نداشته باشد و برنامه های موثری برای اقتصاد پایدار و حمایت از اقشار جامعه به موقع اتخاذ شود.

وی‌ همچنین بیان کرد: پیش‌نویس قطعنامه نشان می دهد که این اقدام کاملا سیاسی است لذا با توجه به همکاری های خوب ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و قدم های بسیار زیادی که برای شفاف سازی انجام شده ، انتظار می رفت آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتبار فنی خود را حفظ کرده و آن را به مسلخ منافع چند کشور غربی و آمریکا نبرد اما متاسفانه با این رفتارها اعتبار آژانس خدشه می بیند و بی شک نه تنها تاثیری بر اراده ملت و دولت ایران ندارد بلکه عزم ما را در پیمودن راه خود جزم تر خواهد کرد.

سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تاکنون جمهوری اسلامی ایران همکاری های گسترده ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است اما آژانس بدون در نظر گرفتن این همکاری ها نه تنها قدردان نبوده بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران تلقی کرده است لذا ما از تصمیم سازمان انرژی اتمی کشورمان در محدودسازی همکاری های فراپادمانی با آژانس حمایت می کنیم، همچنین مجلس بر رعایت کلمه به کلمه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اصرار دارد.

انتهای پیام

کد خبر 6462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =