کد خبر 6667
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

رضایی:

رئیسی نماد مخالفت با وضع موجود بود

رئیسی نماد مخالفت با وضع موجود بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بهترین پاسخ به بدخواهان نظام بود و سرمایه‌ای برای دولت سیزدهم است که امیدواریم دولت این سرمایه را قدر بداند.

به گزارش نمایندگان ما، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین عاملی که باعث شد مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رأی دهند، اظهار داشت: اگر بخواهیم به انتخابات نگاه کنیم، رئیسی نماد مخالفت با وضع موجود و منتقد وضع موجود بود.

وی متذکر شد: مردم از شرایط آن روز کشور به علل مختلف چه در حوزه مبارزه با کرونا و چه در زمینه مسائل اقتصادی و همین طور وادادگی در سیاست خارجی و پاره‌ای از نگرش جریان غرب‌گرا ناراضی بودند و طبیعتاً نماد اعتراض به این نارضایتی را در رئیسی دیدند. رئیسی نسبت به سایر گزینه‌ها از منظومه اعتراضی جامع‌تر و مشهورتری برخوردار بود. همچنین برنامه‌ها و کارنامه وی در مبارزه با فساد و پاک‌دستی و مجموعه این عوامل باعث شد مردم به وی اقبال نشان داده و رأی دهند و رئیسی را به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب کنند.

رئیسی از جمله رجالی است که می‌تواند همه گروه‌های جبهه انقلاب را کنار هم جمع کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی درباره میزان همگرایی و ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۴۰۰، تصریح کرد: رئیسی از جمله شخصیت‌هایی است که همه جریان‌های انقلابی روی این گزینه اجماع نظر داشتند، توافق داشتند و دارند. رئیسی از جمله رجالی است که می‌تواند همه گروه‌های مختلف جبهه انقلاب اسلامی را کنار هم جمع کند و همه بخش‌های انقلابی درباره وی و قبول داشتن رئیسی متفق‌القول هستند. در آن انتخابات هم شاهد بودیم که گروه‌های مختلف انقلاب در صحنه عمل و در حمایت از رئیسی حضور پیدا کردند.

رضایی درباره حضور و تحرک جریان اصلاحات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: به نظر بنده جریان اصلاحات در انتخابات سال ۱۴۰۰ به چند دلیل تجدید و مردود شد. اول ساز و کار ورود این جریان به انتخابات بود و آن‌ها تکلیفشان را با انتخابات مشخص نکردند که هستند یا نیستند. آنان نگاهی به منافع ملی نداشتند و متأسفانه سابقه این جریان نشان داده است که بین منافع باندی خود و منافع ملت ایران، منافع باندی، قبیله‌ای و گروهی خودش را ترجیح می‌دهد. در انتخابات ۱۴۰۰ هم آنان همین طور بودند.

جریان اصلاحات در جایی که انتخابات مانور ملی ما برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن بود، جا خالی دادند و طراحی‌های دشمن‌پسند را دنبال کردند

وی ادامه داد: یعنی جریان اصلاحات در آنجا که نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران نیاز به برگزاری یک انتخابات پرشور به عنوان نماد مردم سالاری دینی دارد و در جایی که انتخابات مانور ملی ما برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب بود، جا خالی دادند و طراحی‌های دشمن‌پسند را برای خودشان و عقبه‌شان دنبال کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطلب دوم درباره کاندیداهای جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری است. آن‌ها با اینکه مسئولیت حضور در انتخابات را نپذیرفتند، اما مشخصاً دو کاندیدای بارز در آن انتخابات داشتند. نوع ورود، مواضع، برخورد، رفتار و کردار کاندیداهای این جریان در انتخابات که همه هم از مدیران دولت روحانی، خاتمی و هاشمی بودند، توأم با بی اخلاقی و بداخلاقی بود.

رضایی متذکر شد: به یاد ندارم هیچ وقت در انتخابات یک نفر تا این حد سخیف و بداخلاق در برابر رقبای خود موضع بگیرد، به اصول انقلاب جسارت کند و از بسیاری از بدیهیات عبور کند. چیزی که ما در آن انتخابات از کاندیداهای جریان اصلاحات دیدیم، بداخلاقی بود. آن‌ها هم در نتیجه انتخابات نمره نیاوردند و هم در اخلاق انتخاباتی نمره نیاوردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنان با اینکه دائماً داد و فریاد می‌کردند که آزادی نیست و از این حرف‌ها، اما خودشان هر آن چیزی که می‌خواستند، گفتند. آنان خطاب به رئیسی که آن زمان رئیس قوه قضائیه هم بود، هر چه خواستند گفتند و کسی هم با آنها کاری نداشت و باز هم مدعی بودند که آزادی ندارند. آنان فکر می‌کردند با حرف‌های ساختارشکنانه مثل دفاع از سران خائن فتنه می‌توانند کسب رأی کنند که ملت پاسخی معنادار به آنان دادند. ش

وی تاکید کرد: جریان اصلاحات همه حرف‌هایش را در انتخابات گفت و هیچ حرف ناگفته‌ای باقی نمانده است؛ از روابط خارجی گرفته تا سران فتنه و آزادی‌های اجتماعی، همه حرف‌های خود را در پیشگاه ملت زدند و مردم هم خیلی معنادار پاسخ آنها را دادند و سکوتی که مردم در برابر مواضع آنها داشتند، به خوبی و به اندازه کافی معنای لازم را داشت و آنها باید پیام مردم را گرفته باشند. به نظر بنده آنها باید برای روشن شدن مواضع سیاسی خودشان بین غرب و ملت ایران، بین آمریکا و ملت ایران، بین سعودی‌ها و ملت ایران و بین سلاطین و دیکتاتورهای منطقه و ملت ایران یک طرف را انتخاب کنند.

در شرایطی که دشمنان تبلیغ می‌کردند ملت ایران پای صندوق رأی نروند، مردم در انتخابات حضور پیدا کردند

رضایی درباره حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، گفت: در ارتباط با حضور مردم باید دید که این حضور در چه شرایطی بود. در شرایط بسیار بد اقتصادی و در شرایطی که مردم در اوج فشارها بودند، در شرایطی که روزانه تعداد زیادی از هموطنان بر اثر کرونا از بین می‌رفتند، در شرایطی که وضعیت درمانی کشور فاجعه بار بود و در شرایطی که دشمنان تبلیغ می‌کردند ملت ایران پای صندوق رأی نروند، مردم در انتخابات حضور پیدا کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده معتقدم اصل حضور مردم در آن انتخابات بهترین پاسخ به بدخواهان نظام بود و سرمایه‌ای برای دولت سیزدهم است که امیدواریم دولت این سرمایه را قدر بداند و افزایش دهد. یک مسئولیت و رسالت جدی دولت رئیسی، افزایش سرمایه اجتماعی دولت و نظام جمهوری اسلامی است و این مسئله چیزی است که دشمنان آن را نشانه گرفته‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مردم آگاهانه در آن انتخابات حضور یافتند، اظهار داشت: حتماً اصل حضور مردم و البته انتخاب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آگاهانه بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 6667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =