کد خبر 6795
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

عین‌اللهی در جریان گزارش کمیسیون بهداشت درباره پوشش بیمه همگانی:

تدوین اساسنامه بیماری‌های صعب‌العلاج از افتخارات دولت و مجلس است

تدوین اساسنامه بیماری‌های صعب‌العلاج از افتخارات دولت و مجلس است

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به تلاش دولت و مجلس جهت تدوین اساسنامه بیماری‌های صعب‌العلاج، گفت: در صورت تصویب هیأت وزیران و تعیین منابع مالی آن، پرداخت خدمات درمانی از جیب مردم، کاهش محسوسی خواهد داشت که از افتخارات دو قوه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما،  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: یکی از نکات مهمی که می توانیم از طریق آن به عدالت اجتماعی دست پیدا کنیم، بیمه است که در سال های متمادی مشکلاتی داشته است.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه باید بیمه ها را تقویت کرد تا مشکل سلامت نیز برطرف شود، عنوان کرد: عمده خدمات بیمه به منابعی باز می گردد که به بیمه اختصاص می یابد لذا با توجه به مشکلات۲ سال اخیر و حجم بالای بیماران کرونایی، هر بیمارستان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه کرده و بسیاری از منابع صرف درمان این بیماران شد.

وی افزود: از سوی دیگر، درآمد اختصاصی بیمارستانی به شدت کاهش یافت و مطالبات مدافعان سلامت که به صورت ۳ شیفت کار می کردند، افزایش یافت.

عین اللهی در ادامه مطالبات کنونی بیمه را مبلغی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: مقام معظم رهبری اجازه دادند بخشی از اعتبارات از سوی دولت تأمین شود اما مشکلات هنوز وجود دارد و امیدواریم با کمک مجلس و کمیسیون بهداشت این منابع امسال تأمین شود.

این عضو کابینه سیزدهم در ادامه با بیان اینکه اعتقاد ما به همگانی شدن بیمه است، یادآور شد: این موضوع را از دی ماه سال ۱۴۰۰ با اولویت مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار دادیم و برای آن، آمار ۳ دهک پایین جامعه را از وزارت تعاون دریافت کردیم تا امکان ارائه خدمات بهتری داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۹۵ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند، اظهار کرد: این آمادگی را داریم و این موضوع از افتخارات دولت و مجلس است که همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و گام بعدی نیز افزایش کیفیت خدمات بیمه است که به منابع و اعتبارات باز می گردد از این رو دنبال این هستیم که کیفیت و عمق بیمه را افزایش دهیم.

عین اللهی در ادامه با اشاره به بخشی از آمار در این خصوص عنوان کرد: پرداختی بیمه سلامت در۳ دهک پایین جامعه برای بخش بستری ۹۵ درصد و برای بخش سرپایی ۸۰ درصد بوده همچنین این میزان در افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیتی به ترتیب به ۱۰۰ درصد و ۸۵ درصد ارتقا یافته است.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در بیماران اوتیسم و معلولان بهزیستی، پیشنهاد پرداخت ۷۰ درصد تعرفه خصوصی و توانبخشی را به شورای عالی بیمه داده ایم، گفت: اگر این موضوع در این شورا به تصویب برسد از یکی از شهرستان های محروم به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد همچنین پیشنهاد تعرفه خدمات خصوصی ناباروری ۷۰ درصد را به هیأت دولت  داده ایم که بعد از تصویب در هیأت وزیران به اجرا در می آید.

وی در ادامه ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی برای اختصاص بودجه به بیماران صعب العلاج که با اجرای بسته مربوطه، پرداخت از جیب مردم کاهش محسوسی خواهد داشت، عنوان کرد: برای اینکه شورای عالی بیمه بتواند پوشش کامل خدمات را داشته باشد باید منابع آن مشخص شود که هنوز در امسال اجرا نشده و هروقت انجام شود، بسته های ما که آماده است به سرعت در شورای عالی بیمه بارگذاری خواهد شد.

عین اللهی در ادامه با اشاره به این مطلب که در خصوص بیماری های صعب العلاج، اساسنامه ای تدوین شده، اظهار کرد: گروه های تحت پوشش و نوع ارائه خدمات به آنها نیز مشخص است و در دستور کار هیأت وزیران قرار دارد که در صورت تصویب، یکی از افتخارات دولت و مجلس خواهد بود که معضلات این دسته از بیماران را حل می کند.

انتهای پیام

کد خبر 6795

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =