کد خبر 7061
۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

سعیدی:

کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب با دسیسه‌های متعددی از سوی دشمنان خود مواجه بوده است

کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب با دسیسه‌های متعددی از سوی دشمنان خود مواجه بوده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۴ سال نتوانستند تحلیل درستی از روحیه امید، اتحاد و انسجام ملت ایران و وحدت کلمه و رمز پیروی از ولایت فقیه داشته باشند.

به گزارش نمایندگان ما، معین‌الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در تحلیل خود از سردرگمی دشمنان انقلاب از امید بستن به ضعف‌ها و کمبودهای کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با دسیسه‌های متعددی از سوی دشمنان خود مواجه بوده است.

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقندشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: استعمار از همان ابتدای انقلاب روی گروه‌های جدایی‌طلب برنامه‌ریزی کرد تا از این طریق کشور را دچار چالش کنند اما با واکنش صریح و قاطع مردم مواجه شدند.

سعیدی عنوان کرد: دشمن در قدم بعدی جنگ تحمیلی هشت ساله را به راه انداخت اما با همه تجهیزات و امکاناتی که در اختیار داشتند ما شاهد پایمردی و دفاع جانانه ملت ایران در جنگ تحمیلی بودیم و به رغم اینکه به لحاظ لجستیکی و جنگ افزارهای نظامی، مقابله با این همه کشور کار ساده‌ای نبود اما اتحاد و انسجام ملت و پیروی از ولایت فقیه موجب شد مردم از آن آوردگاه هم سربلند و پیروز بیرون بیایند.

وی ادامه داد: دشمن در ادامه دسیسه‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران در بحث تهاجم فرهنگی تلاش کرد که بنیادهای فرهنگی کشور را دچار مخاطره کند اما باز هم مردم با حفظ صفوف خود توانستند همه مشکلات را از سر بگذرانند و پیروز میدان شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ علیه جمهوری اسلامی موضوع دیگری بود که شاید در طول تاریخ مشابه آن را کمتر دیده‌ایم اما ملت ایران با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود توانست این موضوع را هم تا حد زیادی پشت سر بگذارد.

سعیدی خاطرنشان کرد: البته در اینکه چالش‌های عدیده‌ای کشور را تهدید می‌کند و مردم با مشکلات فراوانی به لحاظ اقتصادی مواجه هستند هیچ تردیدی نیست اما هیچ عاملی نتوانسته امید مردم را تبدیل به یاس کند.

دشمن تحلیل درستی از روحیه امید، اتحاد و انسجام مردم ندارد

سعیدی تصریح کرد: دشمنان نمی‌توانند تحلیل درستی از اینکه چگونه کشوری که در طول این سال‌ها تا این اندازه دچار تحریم‌های گوناگون شده توانسته روحیه امید، اتحاد و انسجام خود را حفظ کند و از همه این حوادث سربلند بیرون آید، داشته باشد.

وی ادامه داد: حتی هیچ‌کدام از جناح‌های سیاسی هرگز مشکلات را بهانه نمی‌کنند که راه را برای نفوذ دشمن باز کنند لذا تیرهای دشمن یکی پس از دیگری به خطا برود. به اعتقاد من فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره به این امر داشته است که دشمن هرگز نتوانسته تحلیل درستی از وحدت کلمه و رمز پیروی از ولایت فقیه داشته باشد.

این نماینده مجلس یازدهم درباره رویکرد اتخاذی برای مبارزه با فساد در ساختارها اظهار کرد: اینکه رهبری فرموده‌اند برخی از ساختارها خواه ناخواه زمینه فساد را دارد به نوع نگاهی که مسئولان اجرایی به مباحث قانونی دارند، برمی‌گردد که متاسفانه از وجود برخی خلاءهای قانونی در برخی حوزه‌ها استفاده می‌کنند.

سعیدی بیان کرد: از آنجایی که در برخی حوزه‌ها به لحاظ قانونی خلاء وجود دارد مسیر برای سوءاستفاده، رانت و فساد در آن حوزه‌ها فراهم می‌شود. یکی از موارد اینگونه فسادها در ارز ترجیحی بود که چه بخواهیم و چه نخواهیم وقتی این مقدار تفاوت قیمت میان ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز آزاد وجود داشته باشد منجر به رانت و فساد می‌شود.

وی افزود: معتقدم نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان بر آن تاکید داشتند این بود که زمینه‌های فساد باید از بین برود و در مواردی که به‌دلیل خلاء در قانون و خلاء در برخورد دستگاه‌های اجرایی و قضایی ممکن است فضا برای فساد وجود داشته باشد باید سرشاخه‌های فساد را از بین برد و ماهیت فرمایش رهبری هم در این زمینه بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 7061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =